فقط با 2 روش وزن کم میشود!!
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 24 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

وزن کم کردن با 2 روش زیر امکان پذیر است:
1- سوزاندن کالری ‏ها با تمرین ورزشی
2- با انتخاب هوشمندانه ی غذا و کنترل واحدهای غذایی.

در تئوری، شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید، اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست، از طرفی چه کسی می‏ خواهد که فقط با برگ‏ های کاهو زندگی کند؟
در عوض اگر این 7 روش، هر روزه به کار گرفته شوند بدون تلاش زیادی به کاهش وزن کمک می‏ کنند.

1- حرکت دائمی
جیمزلوین پزشک کلینیک مایو در روچستر یک دهه را صرف مطالعه نقش حرکت روزانه یا NEAT (فعالیت ‏های غیرورزشی گرما‏زا در بدن) در سوخت و ساز بدن کرده است. کشف او این است که افرادی که پاهایشان را مرتب تکان می دهند و یا ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی خیلی به اطراف حرکت می ‏کنند روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال می شود.

2- اغلب وعده‏های غذایی را زیر 400 کالری نگه دارید
مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و حتی‏المقدر همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین
و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است.
وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پُرخوری شوید.

3- روزانه 8 لیوان آب بخورید
آب تنها یک برطرف کننده عطش نیست، بلکه ممکن است سرعت متابولسیم بدن را هم زیاد کند. محققان آلمانی دریافته ‏اند که نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب می باشد و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. موقع آب خوردن هیچ کالری دریافت نمی ‏شود اما کالری‏ ها سوزانده می ‏شوند دُرست برخلاف زمانی که دیگر نوشیدنی های شیرین را می‏ نوشیم و کالری اضافی دریافت و حتی ذخیره می ‏گردد.
افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 5/3 کیلوگرم کم کنید.
بنابراین سعی کنید قبل از وعده‏های غذایی، میان وعده‏ها و قبل از نوشیدن آب میوه‏ها و مایعات شیرین، یک لیوان آب بنوشید.

4- بالا و پایین رفتن از پله‏ ها
بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چرا که شما دارید وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده نمایید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و ... دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

5- سرعت حرکات تان را کنترل کنید.
قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

6- از کیسه خرید خود، به جای دمبل استفاده کنید
این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدنتان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ 2 کیسه‏ ی کوچک تر را به جای یک کیسه‏ ی بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

7- در هر وعده غذایی 4 گرم فیبر بخورید
یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است 5 برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند.
فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:
1- سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.
2- سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.
3- هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد.
برای دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شوید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فیبر را شامل می‏ شود.
در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.

Share
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: فقط با 2 روش وزن کم میشود!! ,
تاریخ : 24 / 7 / 1390
نویسنده : سروش
   

بررسی ها نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی 6 تا 8 ساعت، نوزاد 18 ساعت، نوپا 12 تا 13 ساعت و پیش دبستانی به 10 ساعت خواب نیاز دارند.
بر همین اساس در این مطلب به این نکته می پردازیم که چگونه هنگام سرماخوردگی به بهبود سریع خود کمک کنید و از چه مواد غذایی کمک بگیرید. در ابتدا به موادی غذایی اشاره می کنیم که بهتر است آن ها را در منزل داشته باشید و به محض بروز علائم سرماخوردگی از آن ها استفاده کنید.
▪ نعناع: از آن جایی که این گیاه حاوی ماده ای است که باعث تسکین، گرفتگی بینی و سرفه های شدید می شود بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.
▪ فلفل: ماده ای به نام «Capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.
▪ زنجبیل: زنجبیل دم کرده در صورتی که تب و لرز کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.
▪ دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.
▪ عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.
▪ لیمو: ویتامین C موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.
▪ آب نمک: قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.
▪ سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

● رعایت چند نکته هنگام سرماخوردگی:
1) خواب کافی: بررسی نشان داده، کمبود خواب، فرد را در برابر بیماری مستعد می کند. به طور میانگین، یک فرد بزرگسال به روزی 6 تا 8 ساعت، نوزاد 18 ساعت، نوپا 12 تا 13 ساعت و پیش دبستانی به 10 ساعت خواب نیاز دارند.
2) ورزش: فعالیت جسمی گلبول های سفید را که با بیماری مقابله می کنند افزایش می دهد.
3) رعایت نظافت: شستن دست را با صابون فراموش نکنید. از آن جا که تحقیقات نشان داده صابون های معمولی در از بین بردن میکروب ها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست. هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت 20 ثانیه بشویید. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتما رعایت شود. خارج از منزل از دستمال های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات رعایت شود:
▪ مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه دارید. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشویید تا هر نوع جرم یا ویروس باقی مانده از بین برود.
▪ در فصل سرماخوردگی حوله های دستی را هر 3 تا 4 روز با آب جوش بشویید.
▪ مصرف آب: با بالا بردن مصرف مایعات بافت های سیستم تنفسی مرطوب می ماند و مانع تراکم میکروب می شود.
▪ تصفیه هوا: هر روز برای مدت کوتاهی یک یا 2 پنجره را باز کنید تا مواد آلوده کننده داخل خانه و جرم های دیگر خارج شوند.
4) دمای اتاق را پایین نگه دارید، خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس ها به حساب می آید. کاهش درجه حرارت به میزان 5 درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.
5) استراحت: روزی چند دقیقه از همه اعضای خانواده بخواهید با بستن چشم، تنفس عمیق و با پرداختن به فکرهای خوب استرس بدن را کاهش دهند. کاهش استرس یعنی آمادگی کمتر به بیماری.
6) مصرف میوه و سبزی: هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین می باشند که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سعی کنید روزی 5 وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می شود.
7) مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید. از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانید.
8) مکمل ها: کارشناسان معتقدند که امروزه مواد مغذی کافی کودکان از طریق رژیم تامین نمی شود، بنابراین برای جبران آن و طبق دستور پزشک باید مکمل هایی مانند مولتی ویتامین و مواد معدنی در برنامه رژیم غذایی آن ها افزوده شود.

Share
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: سریعترین درمان سرماخوردگی ,
تاریخ : 20 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

اگر برای درمان جوش صورت خود خیلی عجله دارید پس باید روش سریع الاثرتری را انتخاب کنید. اگر قبل از خواب کمی خمیردندان بر روی جوش بمالید، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد.
اگر صبح که از خواب بیدار می شوید متوجه شوید که یک جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر این اتفاق قبل از یک واقعه مهم برایتان پیش بیاید، حتما خیلی غصه دار می شوید.

اکثر افراد این حادثه غم انگیز را به نوعی تجربه کرده اند. چند روز مانده به یک مهمانی مهم، یک مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار که طبیعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بیندازد. حالا اگر چنین شد چه باید بکنیم؟

مرکبات
یکی از روش های متداول، گذاشتن مرکبات بر روی جوش است. اسیدسیتریک موجود در این میوه ها به خشک شدن جوش چرکی کمک می کند، در حالی که ویتامین های موجود در آنها التهاب باکتری های عفونت زا را کم می کند.

اگر در جست و جوی درمان خانگی برای این جوش ها هستید استفاده از مرکبات نقطه آغازین خوبی است. یک پرتقال یا لیمو را پوست کنده و از طرفی که آب میوه وجود دارد به پوست و روی جوش بمالید، این کار باعث می شود تا کمی احساس سوزش کنید. سپس اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود. تکرار این کار چندین بار در طول یک روز به شما کمک می کند تا جوش برطرف شود.

نمک دریایی
به شما کمک می کند تا باکتری های موجود در جوش های چرکی کشته شوند و منافذ پوستی پاکیزه بمانند. به این منظور کمی آب را بجوشانید. مقداری نمک دریایی را برداشته و کمی آب بر روی آن بریزید تا خمیری شکل شود. پس از آنکه خمیر سرد شد و دمای آن به دمای اتاق رسید با دست و دلبازی این خمیر را بر روی جوش قرار دهید. صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس محل را با آب بشویید. این عمل باعث کشته شدن باکتری ها شده و اجازه نمی دهد تا جوش چرکی در صورتتان اثر و لکه ای باقی گذارد.

خمیر دندان
اگر برای درمان جوش صورت خود خیلی عجله دارید پس باید روش سریع الاثرتری را انتخاب کنید. اگر قبل از خواب کمی خمیردندان بر روی جوش بمالید، احتمالا صبح جوش شما به مراحل پایانی عمر خود خواهد رسید و شاید هم از بین رفته باشد.

سیب
سیب رنده شده را مستقیما بر روی جو ش ها بمالید و پس از خشک شدن نه تنها به از بین رفتن باکتری های موجود در جوش های چرکی کمک می کند، بلکه جوش ها را خشک می کند.

Share
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: سریعترین راه برای از بین بردن جوش های صورت ,
تاریخ : 16 / 7 / 1390
نویسنده : سروش
رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند.

بازی با رنگها

در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست. برخی رنگ‌ها اشتها را سرکوب می‌کنند (که این مورد برای کسانی که قصد کم کردن کالری را دارند سودمند است) در حالی که سایرین سرعت تنفس و ضربان قلب را بالا می‌برند.

جذابیت رنگ

اما چرا؟ اصولا دو نکته در غذا هست که اشتهای ما را تحریک می‌کند؛ رنگ و بو. رستوران‌دارها و مدرسان آشپزی سال‌هاست که می‌دانند جذابیت غذاهای گوناگون با رنگ آنها ارتباط تنگاتنگی دارد. وقتی که در مجله‌‌ای صفحات آشپزی را مرور می‌کنید، احساس گرسنگی به شما دست می‌دهد و این دلیلی ندارد جز اینکه شکل غذا موجب خروج نورون‌ها از هیپوتالاموس می‌شود و حس گرسنگی در ما بیدار می‌شود.

رنگ های خوراکی و غیرخوراکی

بسیاری از رنگ‌های سرد به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارند و متخصصان به تازگی موفق به ساخت آن شده‌اند. با این حال شما کمتر خوراکی‌ای پیدا می‌کنید که رنگ‌هایی مثل آبی را در خود داشته باشد. این رنگ با توجه به تربیت ذهنی ما به هیچ وجه اشتها برانگیز نیست و این موضوعی است که فراریان از چاقی باید به آن توجه کنند و رژیم خود را به نوعی رنگ سرد بزنند.

نارنجی: از آبگوشت تا آب پرتقال

دانشمندان عقیده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند. نارنجی جزء رنگ‌های گرم و مطلوبی است که به شما احساس راحتی می‌بخشد. مثلا برای وعده صبحانه استفاده از آب هویج یا آب پرتقال کاملا در خدمت کسانی است که دوست دارند صبحانه مفصل بخورند. زردچوبه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ادویه‌ها، رنگ نارنجی را به غذا می‌دهد و همین مسأله غذا را خوشمزه‌تر نشان می‌دهد. تجربه خوردن آبگوشت، نشان‌دهنده این است که قوم ایرانی با این رنگ الفت دیرینه دارد.

سبز: شکموهای سالم

سبز رنگ طبیعت، سلامتی و فراوانی است و طرفداران بسیاری دارد. به دلیل ارتباط رنگ سبز با طبیعت اغلب از آن به عنوان رنگی آرامش بخش یاد می‌شود و خوراکی‌های سبز رنگ در باور عمومی سالم و مناسب برای خوردن هستند. اگر شما به رنگ سبز علاقه دارید، می‌توانید از ترکیبات انواع سبزی‌های خشک و تازه و انواع صیفی‌جات در سفره خود استفاده کنید و تا می‌توانید بدون نگرانی آنها را میل کنید. البته برای برخی از ایرانی‌ها خوراکی‌های سبزرنگ اشتهابرانگیز هستند و تازه بعد از قلع و قمع کردن غذای سبز نوبت به غذای اصلی می‌رسد.

زرد: شادی شیرین

مهمترین ادویه‌ای که رنگ زرد را به غذا تحمیل می‌کند، زعفران است که طیفی تند از این رنگ شاد محسوب می‌شود. به غیر از این روغن‌های معطر سنتی و کره هم این رنگ را در خود دارند. رنگ زرد محرک اشتهاست چون موجب برانگیختن احساس شادی می‌شود. جوجه‌کباب یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که به این طیف نزدیک است. این روزها استفاده از فلفل زرد نیز به شدت مورد توجه آشپزها قرار گرفته است چون ترکیب اشتهابرانگیزی به غذا می‌دهد.

خاکستری: حالم بد شد!

رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند و حتی موجب دلزدگی شما از غذا خوردن می‌شود. به گفته پزشکان متخصص نکته مثبت این رنگ آن است که موجب کاهش اضطراب - در کنار آن اشتها - می‌شود. اگر می‌خواهید خیلی به خودتان سخت بگیرید در محیط خاکستری غذا بخورید.
البته این کاری است که باعث می شود خیلی از غذاخوردنتان لذت نبرید. به هر حال خود دانید.

قرمز: رنگ گرسنگی

رنگ قرمز از لحاظ احساسی فوق العاده قدرتمند بوده و سرشار از انرژی است. این رنگ، سرعت تنفس و فشار خون را بالا می‌برد و همچنین اشتها را تحریک می‌کند. به دلیل همین تاثیر اغلب در رستوران‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. اصولا قرمز رنگی تند و اشتهابرانگیز است که طیف مختلفی از غذاها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند. مهمترین رنگ‌های خوراکی هم از رنگ قرمز نشأت می‌گیرند. همچنین بسیاری از چاشنی‌ها سرخ‌رنگ‌اند. به نظر می‌رسد مغز ما دربرابر این رنگ کاملا تربیت شده است.

فیروزه‌ای: یار و یاور لاغرها

رنگ فیروزه‌ای اشتها را تحریک می‌کند. این روزها پاستاهای جدیدی به این رنگ تولید شده است اما بیش از آنکه این رنگ تعریف خوراکی داشته باشد، در دکور آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تصویری شامل دو رنگ فیروزه‌ای و نارنجی بر دیوار آشپزخانه آویزان کرده و هنگام صرف غذا به آن نگاه کنید، خیلی زود از شر هیکل لاغر و استخوانی خود خلاص خواهید شد.

آبی: لاغری همین جاست

سرمای رنگ آبی، در تضاد با اشتهاست. این رنگ موجب کند شدن متابولیسم شده و اثر آرامش بخش دارد. رنگ آبی قویا با احساس خونسردی و آرامش همراه است. به دلیل اینکه این رنگ به ندرت به صورت طبیعی یافت می‌شود، اغلب از آن به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند. بنابراین هنگام غذا خوردن یا آشپزی نباید از این رنگ استفاده کنید. بنا بر توصیه کارشناسان اگر قصد رژیم گرفتن دارید، بهتر است یک لامپ آبی روی سر یخچال قرار دهید تا میل به خوردن را در خود سرکوب کنید. همچنین می‌توانید از بشقاب یا رومیزی آبی استفاده کنید یا در یک فضای آبی رنگ غذا بخورید... البته اگر اضافه وزن دارید.
Share
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: رنگ اشتهای شما ,
تاریخ : 9 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

 در بعضی از ساعات شبانه روز کارآیی بدن به حداکثر خود می رسد. در این مطلب به نقل از «هلث نیوز» به این ساعت ها اشاره می کنیم.

* 5-3 بامداد: ریه


بیدار شدن در این ساعت صبح بسیار مفید است. میزان ازن در هوا نسبت به ساعات دیگر بیشتر است. ورزش های هوازی، در این ساعت به فرد انرژی بیشتری می بخشد. مبتلایان به آسم در صورتی که در این ساعت بخوابند، دچار تنگی نفس می شوند.

* 7-5 بامداد: روده بزرگ


بیدار شدن در این ساعت روز ناراحتی یبوست را برطرف می کند. حمام آب سرد در این زمان ناراحتی اعصاب را برطرف می کند.

* 9-7 : معده،صبحانه را کامل میل کنید تا مشکلی پیش نیاید.

* 11-9 : طحال

آب را نباید بین این ساعات مصرف کنید. رعایت نکردن این امر باعث افزایش دمای بدن، خستگی و مشکل هاضمه می شود. مبتلایان به قندخون نیز دچار تپش قلب، خواب آلودگی و ... خواهند شد.

* ۱3-۱1 : قلب


تنها آب مصرف کنید، از کار سخت و خواب پرهیز شود زیرا احتمال حمله قلبی وجود دارد. اغلب پزشکان بیمارستان ها در این ساعت از روز که احتمال حمله قلبی در بیماران قلبی و دیابتی بالاست، در حالت آماده باش قرار دارند.

* ۱5-۱3: روده کوچک ،پس از اتمام ناهار، استراحت بیش از ۵ دقیقه می تواند مضر باشد.

* ۱7-۱5 :مثانه،زمان مناسب برای مصرف مایعات است.

* ۱9-۱7: زمان استراحت است، از کار دست بکشید تا دچار از کار افتادن کلیه و عفونت ادراری نشوید.

* 21-19 :دیواره قلب،پس از این ساعت شام نخورید تا دچار تپش قلب یا درد قفسه سینه نشوید.

* ۲3-۲1،زمان استراحت و خواب است.

* ۲۳ تا یک بامداد: کیسه صفرا،برای این که انرژی کافی به دست بیاورید در این ساعت بخوابید.

* 1 تا 3 بامداد: کبد،این ساعت خواب عمیق است و گرنه دچار مشکل دید و ناراحتی جسمی می شوید.

Share
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: ساعت های طلایی برای آشامیدن , خوردن و خوابیدن ,
تاریخ : 6 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

بنابر گزارش سايت اينترنتي ارگانيك،  گزينه‌هاي روغنهای سالم عبارتند از:
1) روغن زيتون
مزاياي اين روغن براي سلامتي انسان از سالها پيش شناسايي شده و بيشتر در رژيم غذايي مديترانه‌اي موجود است. به طور مختصر، اين چربي اشباع نشده تك زنجيره‌اي مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن مثل امراض قلبي و سرطان را كاهش داده و به افزايش طول عمر و بهبود كيفيت زندگي افراد كمك كند.
2
) روغن دانه انگور
اين روغن هر چند كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما خواص فوق‌العاده‌اي براي مقابله با بيماري‌ها دارد. روغن دانه انگور كلسترول بد (LDL) و فشارخون را پايين آورده و خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي‌دهد. اين روغن همچنين در بهبود ديابت و مشكلات بينايي تاثير مفيد دارد و با مقابله با مولكول‌هاي راديكال آزاد پيري را به تعويق مي‌اندازد.

3) روغن آووكادو
اين ميوه كه احتمالا چرب‌ترين ميوه جهان است در عين حال به عنوان يكي از سالم‌ترين ميوه‌هاي جهان شناخته شده است. روغن آووكادو سبز و خوشمزه و سرشار از ويتامين E و كلروفيل است. همچنين از آنجا كه اين روغن نقطه تبخير بالاتري نسبت به ساير روغن‌هاي گياهي دارد گزينه مناسبي براي طبخ غذا است.

4) روغن گردو
گردو همراه با بسياري ديگر از مغز خشكبار سلاحي قدرتمند براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي و عروقي است به اين دليل كه منبع غني از اسيدهاي چرب امگا – 3 و اسيد آلفا- لينولئيك است. اما روغن گردو به خصوص غني از آنتي اكسيدان‌ها بوده و حاوي مقادير زيادي از اسيدهاي چرب مفيد براي قلب است.

5) روغن كنجد
روغن كنجد نيز سرشار از آنتي اكسيدان‌ها و املاح معدني مثل منيزيم، مس، آهن و كلسيم است. از آنجا كه رنگ اين روغن تيره‌تر است خاصيت آنتي اكسيداني بيشتري دارد.

6) روغن دانه كتان
اين روغن كه معمولا توسط اشخاص گياهخوار استفاده مي‌شود يك گزينه گياهي براي جذب اسيدهاي چرب امگا -3 است. اين روغن براي درمان بيماري قلبي، كاهش كلسترول و كمك به بهبود اختلالات خاص دستگاه ايمني خودكار بدن مفيد است.

7) روغن ماهي
روغن ماهي غني از DHA، EPA و دو نوع اسيد چرب امگا – 3 است كه براي مقابله با بيماري‌هاي قلبي، سكته مغزي، مشكلات رواني و اختلالات ناشي از افزايش سن مفيد است.

8) روغن بادام زميني
اين روغن هر چند كمتر در آشپزخانه‌ها مصرف مي‌شود اما يكي ديگر از روغن‌هاي سالم است كه براي كاهش كلسترول، پيشگيري از بيماري قلبي و حتي درمان سرطان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

Share
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: هشت مورد از سالم‌ترين روغن‌هاي خوراكي جهان ,
تاریخ : 6 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

آب انار برای پیشگیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و حتی می‌تواند توان جنسی را تقویت کند.

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است.

آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.

آب انار راهکاری خوشمزه برای کاهش استرس................

Share
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: آب اناروخواص فوق‌العاده‌ی آن ,
تاریخ : 5 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

10 ماده غذايي وجود دارد که مي تواند براي تقويت هوش شما و فرزندانتان بسيار مفيد باشد.

- اسفناج:

اسفناج به دليل برخورداري از بافت‌هاي گياهي از بروز بسياري از بيماري‌ها پيشگيري مي‌کند. تحقيقات نشان مي‌دهد زناني که از اسفناج و سبزي‌هاي سبز ديگر استفاده مي‌کنند، پير شدن سلول‌هايشان را به تاخير مي‌اندازند. اسفناج به دليل آنزيم‌هاي موجود در برگ‌هايش، سيناپس بين سلول‌ها را تسهيل مي‌بخشد و هوش را تقويت مي‌کند. اسفناج از ماده دارويي به نام فوليک اسيد برخوردار است که در جهت تقويت حافظه موثر است. اسفناج همچنين براي مبتلايان به عارضه قلبي بسيار مفيد است. اسفناج حاوي مواد آنتي اکسيدان نيز است.

2- قهوه:

قهوه از موادي مانند آنتي اکسيدان‌ها، آمينواسيد، ويتامين و مينرال برخوردار است؛ بويژه اگر دانه‌هاي قهوه را دم کنيد و بخوريد در جهت تقويت حافظه بسيار مفيد است. کافئين قهوه در جهت تقويت حافظه مفيد است. قهوه همچنين ضد آلزايمر است و با مصرف مداوم آن دچار آلزايمر نخواهيد شد.

3- غلات:

غلاتي مانند سويا، لوبيا، نخود فرنگي و عدس از روغن بسيار مفيدي برخوردارند که در جهت تقويت حافظه لازم است.

4- ميوه و سبزيجات:

ميوه و سبزيجات داراي آنتي اکسيدان‌هاي بسيار مفيدي هستند. ميوه و سبزيجات بسيار براي تقويت حافظه مفيدند.

5- تخم مرغ:

تخم مرغ ماده بسيار مفيدي در جهت تقويت حافظه است؛ بويژه اينکه مادران باردار هنگام بارداري و زماني که جنيني را در رحم دارند، تخم مرغ مصرف کنند در هوش فرزندشان بسيار موثر است.

6- ماست:

آيا مي‌دانيد يک پياله ماست داراي امگا 3 و دي اچ اي است. امگا 3 و دي اچ اي مواد بسيار مفيدي در جهت تقويت حافظه است. اگر فرزندتان در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کند، تاثير بسياري بر روي رشد او دارد.

7- انبه:

اين ميوه ماده ديگري است که در تقويت حافظه بسيار مفيد است. با اين که ميوه چرب است و داراي بافت‌هاي چربي است اما باعث مي‌شود که گردش خون تسريع يابد. هنگامي که گردش خون سريع‌تر شود باعث مي‌شود خون بيشتري به مغز برسد و همچنين اين ميوه در حافظه نيز موثر است.

8- سيب زميني:

محققان استراليايي به تازگي دريافته‌اند موادي مانند کربوهيدرات‌هايي که به وفور در سيب زميني يافت مي‌شود، باعث تقويت حافظه مي‌شوند.

9- ماهي:

ماهي نيز يکي ديگر از مواد غذايي است که باعث تقويت و رشد سريع‌تر سلول‌هاي مغز و در نتيجه باعث تقويت حافظه مي‌شود. ماهي براي عارضه قلبي نيز مفيد است.

10- شکلات:

شکلات نيز يکي ديگر از موادي است که باعث تقويت حافظه مي‌شود. البته بهتر است شکلات‌هايي را مصرف کنيد که يا تلخ هستند و يا حاوي شير باشند.

Share
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: براي تقويت هوش 10ماده غذائی را بیشتر مصرف کنید ,
تاریخ : 4 / 7 / 1390
نویسنده : سروش
همه آنهایی که اضافه وزن دارند و به سلامت خودشان اهمیت می دهند. احتمالا با یک قصه پر غصه دست به گریبان هستند، رژیمی برای کاهش وزن! اگر این قصه، غصه شما هم هست بد نیست با این مطلب همراه شوید. 
 
آفریقایی ها، چای و دم کرده گیاهان را می نوشند. اهالی آفریقای جنوبی، علاقه فراوانی به نوشیدن چای، چای سبز و دم کرده انواع گیاهان دارند. آنها این نوشیدنی ها را معمولا بدون شیرین کننده های مصنوعی می نوشند و با این کار کمترین کالری را نسبت به نوشیدن قهوه شیرین یا چای همراه با قند و شکر دریافت می کنند.
 
آفریقایی ها، به خوبی می دانند که در مواجهه با استرس، باید یک دم کرده گیاهی بخورند نه مقدار زیادی خوراکی پر کالری! آنها همچنین همیشه به پیام گرسنگی مغزشان توجه نمی کنند و اعتقاد دارند اکثر اوقات پیام گرسنگی در اثر کمبود آب بدن از سوی مغز صادر می شود. بنابراین به جای غذا خوردن یک لیوان چای یا چای دم کرده گیاهی می نوشند.
  
فرانسوی ها، پشت میز شام می نشینند و با هم گپ می زنند. فرانسوی ها به دور هم بودن اعضای خانواده برای صرف شام اهمیت می دهند. 92% خانواده های فرانسوی در کنار هم شام می خورند و این آمار، در مقابل 28% خانواده های آمریکایی که هنگام صرف غذا دور هم جمع می شوند بسیار چشمگیر است.
 
 دور هم غذا خوردن یکی از مهمترین اتفاقات روزانه در فرانسه است که سبب می شود افراد، هنگام صرف غذا حوادثی را که طی روز برای آنها رخ داده تعریف کنند. منحرف شدن ذهن از غذا خوردن باعث ایجاد وقفه در غذا شده و آهسته تر غذا خوردن سبب زودتر سیر شدن می شود.
  
مکزیکی ها، یک عصرانه مفصل و یک شام سبک می خورند. معمولا در همه جای دنیا سه وعده اصلی غذا، شامل صبحانه، ناهار و شام است. اما مکزیکی ها به جای شام، یک عصرانه مفصل حدود ساعت 4 بعد ازظهر می خورند. آنها اعتقاد دارند که خوردن عصرانه کامل، باعث ایجاد اجتناب آنها از صرف وعده شام می شود.
 
یا شام آنها سبک شده و در نتیجه گرسنگی هنگام صبح به سراغشان می آید و آنها را مجبور به خوردن یک صبحانه کامل می کند. مکزیکی ها می گویند: کالری روزانه کسب شده از طریق صبحانه، ناهار و عصرانه تا شب هنگام و وقت خواب می سوزد و آنها دیگر با مشکلات چاقی روبه رو نمی شوند.
 
سوئیسی ها،روزانه یک ظرف میوزلی می خورند.میوزلی، ترکیبی از جوی دو سر، یک نوع میوه ( معمولا سیب) به علاوه کمی از انواع مغزها و کشمش می باشد. سوئیسی ها یک ظرف از این معجون را هر روز به عنوان صبحانه صرف می کنند تا به سالم تر ماندن و کنترل وزنشان کمک کنند.
 
فیبر موجود در میوزلی باعث می شود که این غذا به آهستگی در بدن هضم شده و در نتیجه فرد برای مدت طولانی تری سیر بماند. اگر قصد دارید که شما هم این صبحانه مغذی و خوشمزه را در منزل تهیه کنید، هرگز بیشتر از 14 گرم شکر به آن اضافه نکیند. 
 
آلمانی ها، صبحانه را جدی می گیرند. 75% از آلمانی ها بدون خوردن صبحانه از خانه خارج نمی شوند. آنها یک لیوان آب میوه طبیعی و تازه به همراه مقداری نان سبوس دار میل می کنند.
 
 انگلیسی ها، ساندویچ های کوچک می خورند. ساندویچ های چند لایه به همراه پنیر، سس اضافه جایی در فهرست خوراکی انگلیسی ها ندارد. 

نروژی ها، در تعطیلات ورزش می کنند این یک سنت ریشه دار و قدیمی بین آنهاست.
Share
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: لاغر شدن در چند نقطه دنیا ,
تاریخ : 2 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

شما تا چه میزان با محدودیت‌های بدنی خود آشنا هستید؟

انسان هم مانند دیگر موجودات زنده، دارای محدودیت‌هایی برای زندگی و حیات بر روی زمین است. این محدودیت باعث شده است که انسان نمی تواند در بسیاری از شرایط، جان سالم به دربرد.

دانشمندان و محققان زیست شناس، مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند. آنها معتقدند؛ شاید انسان‌هایی باشند که در بعضی شرایط محیطی و بدنی قادر به شکستن محدویت‌های بدنی خود شوند. ولی این امرعمومیت ندارد و انسان کماکان با این محدودیت‌ها دست به گریبان است.

یافته‌های دانشمندان زیست شناس تقریبا، محدویت‌های بدنی انسانها را مشخص کرده و به رشته تحریر درآورده‌اند. برای نمونه محدویت‌های بدنی انسان در زمینه:

دویدن................

Share
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
برچسب‌ها: شناخت بدن انسان و محدودیتها ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی