سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

در پي اختلاس 3 هزار ميلياردی در ایران رئيس كل بانك مركزي ژاپن استعفا داد


مسئولین بانکی ژاپن ضمن ابراز تاسف مبنی بر عدم توانایی سیستم نظارتی ژاپن در کشف اختلاس 3 هزار میلیاردی خود را مستحق مجازات دانستند و در یک اقدام خود جوش همگی استعفا دادند.

سخنگوی بانک مرکزی ژاپن در حالی که از شدت خجالت سرخ شده بود ضمن قرائت متن استعفای گروهی مسئولین این نهاد از اقدامات مسئولین ایرانی تقدیر کرد. وی با بیان ناتوانی و ضعف سیستم نظارتی بانک مرکزی ژاپن، سیستم نظارت بانکی ایران را پیشرو و غیر قابل نفوذ دانست و از آیندگان درخواست کرد تا با بهره گیری از تجربیات ایران، ژاپن را در برابر اختلاس بانکی مصون کنند.

در پی کشف اختلاس 3000 میلیارد تومانی در نظام بانکی ایران که با همکاری تمامی مسئولین در رده های مختلف صورت گرفت بسیاری از کشور های جهان مقهور قدرت نمایی سیستم نظارتی کنترلی ایران شدند. در این اکتشاف بزرگ که تنها پس از گذشت 4 سال از شروع اختلاس 3000 میلیارد تومانی کشف شد مسئولین رده بالایی به صورت مستقیم نقش ایفا کرده اند که از آن جمله می توان به مدیر عامل بانک صادرات، سخنگوی اقتصادی دولت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اطلاعات، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه اشاره کرد.

این اقدام هماهنگ مسئولین سبب شد موج از شادی در صف وام گیرندگان چند میلیونی ایجاد شود به طوری که بسیاری از این وام گیرندگان تا پاسی از شب در خیابان ها به شادی و پای کوبی پرداختند. یکی از این وام گیرندگان به خبرنگار ما گفت: من عضو حزب "در آرزوی وام" هستم، حزب ما ضمن محکوم کردن مسئولین بانک مرکزی ژاپن حمایت خود را از تمام مسئولین مربوطه ایرانی اعلام می دارد. ما با این اقدام دلیرانه مسئولین مربوطه جان تازه ای برای ایستادن در صف های وام چند میلیونی گرفته ایم و خود را در چند مایلی وام می بینیم.

گفتنی است کارشناسان بازار سرمایه اعلام کرده اند در چند روز گذشته سرمایه گذاری خارجی در ایران رشد 10 دردصدی را تجربه کرده است و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند جایگاه نخست جذب سرمایه را در جهان تصاحب خواهیم کرد.

از سوی دیگر روابط عمومی فرودگاه های کشور خبر از رونق پرواز های خارجی داده است و اعلام کرد پس از کشف اختلاس بزرگ بسیاری از اعضای باشگاه اختلاس گران جوان برای کمک به اقتصاد کشور و رونق خطوط هوایی با تجمع در فرودگاه ها خواستار خروج از کشور شده اند. اقدامی که از سوی بسیاری از مسئولین مورد تحسین قرار گرفت.

البته شایان ذکر است هنوز کاشف اصلی اختلاس 3000 میلیاردی مشخص نشده است و شنیده ها حاکی از افزایش منازاعت بر سر تصاحب جایگاه نخست در این عرصه است. پس از کناره گیری مدیرعامل بانک صادرات از رقابت براي كسب جايگاه نخست كشف كنندگي در حال حاضر تنها سه رقیب در میدان باقی مانده اند. گفتني است محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات در اقدامی پسندیده به یک تشکر ساده بسنده نمود و تنها با در خواست تشکر نظام بانکی و مسئولان عرصه را به دیگران واگذار كرد.

خبر تکمیلی:

همچنین به گفته برخی از منابع آگاه رئیس کل بانک مرکزی ژاپن اقدام به خودکشی نموده است که هنوز خبری از حال عمومی وی در دست نیست.

وی در نامه ای به اقوام خود و آحاد مردم جهان ضعف سیستم نظارتی کشورش را غیر قابل تحمل دانست و خود را به عنوان مقام مسئول مستحق مرگ اعلام کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب