چطور بفهميم چه كساني در اينترنت دنبال ما هستند؟
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

حتماً تا به حال پيش آمده است كه نام همكاران يا دوستانتان يا خودتان را در گوگل جستجو كنيد. يك سؤال: دوست داريد بدانيد چه كسي نام شما را در گوگل جستجو كرده است؟ شرط مي‌بندم كه واقعاً مشتاق دانستن چنين چيزي باشيد. اما متأسفانه گوگل اين اطلاعات را در اختيار ما قرار نمي‌دهد. البته ترفندهايي براي فهميدن اينكه نامتان چه ميزان در ماه مورد جستجو قرار گرفته است وجود دارد اما چنين اطلاعاتي چندان جذاب نيست.

واقعيت آن است كه هيچ راه قانوني‌اي براي اينكه دقيقاً بفهميد چه كسي دنبال نام شما در گوگل گشته است وجود ندارد اما مي‌توانيد بفهميد كه از چه IP و از كجاي دنيا و در چه زماني نام شما مورد جستجو قرار گرفته است يا اينكه چه كليدواژه‌هايي همراه با نام شما جستجو شده‌اند. براي بدست آوردن اين اطلاعات بايد تله بگذاريد  سايت‌هايي هستند كه شما را در گذاشتن اين تله و شكار كساني كه دنبال نام شما در گوگل مي‌گردند كمك مي‌كند.

نحوه‌ي كار همه‌ي اين سايت‌ها به اين صورت است كه پس از ثبت‌نام و پر كردن اطلاعات پروفايلتان در اين سايت‌ها، كاري مي‌كنند كه اگر كسي نام شما را جستجو كرد، پروفايل شما در اين سايت‌ها به عنوان يكي از اولين نتايج جستجو در گوگل ظاهر شود و شخص جستجوكننده به احتمال زياد وارد آن سايت شود (چون معمولاً احتمال اينكه شخصي وارد اولين نتايج جستجوي گوگل شود بسيار زياد است). تمام شد. به محض اينكه شخص مورد نظر روي لينك اين سايت كليك كند، همه اطلاعات او در سايت ذخيره شده و از طريق ايميل در اختيار شما قرار مي‌گيرد. در واقع شما با پهن كردن اين دام، شرايط را براي يافته‌شدن خود توسط ديگران مهيا مي‌كنيد.

دو تا از اين سايت‌ها عبارتند از:

۱- Ziggs: عملكرد آن در بالا توضيح داده شد.

 

۲- Academia: اين سايت عملكردي مشابه با Ziggs دارد، با اين تفاوت كه حوزه پوشش اصلي آن را دانشگاهيان و محققين تشكيل مي‌دهند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب