آیا فيلترشكن‌ها دزدی نیزمیکنند؟
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش
كارشناس فناوري اطلاعات - : آمار تعداد استفاده‌كنندگان از فيلترشكن و كاربرد آن با توجه به نتايج موتورهاي جست‌وجو نااميدكننده است اما امكان رديابي چنين افرادي به سادگي و از طريق ISP امكان‌پذير است.
نرم‌افزارهاي فيلترشكن از جمله نرم‌افزارهايي به‌شمار مي‌روند كه به دلايل مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
سلام چه خبر
غالب نرم‌افزارهايي كه براي عبور از فيلتر به كار مي‌روند، به‌صورت يك كلاينت در سيستم كاربراند كه با ايجاد دو پروكسي در سيستم كاربر و در سرور مربوطه مي‌توانند شرايط عبور از فيلتر را فراهم آورند.
 پروكسي اول در سيستم كاربر ايجاد مي‌شود و مرورگر را مقيد مي‌كند كه از يك آدرس خاص براي ارسال و دريافت درخواست استفاده كند؛ براي ايجاد اين نوع پروكسي از آدرس پيش‌فرض لوكال كه براي هيچ سيستم ديگري استفاده نمي‌شود، استفاده مي‌كنند و هم‌چنين يك پورت غيراستاندارد تنظيمات پروكسي مي‌تواند توسط خود كاربر يا به‌صورت خودكار در مرورگر انجام شود. روش مستقيم نيز براي دسترسي به پروكسي با همين تنظيمات انجام مي‌شود.
پس از اين مرحله اگر مرورگر درخواستي را ارسال كند، الزاماً به نرم‌افزار كلاينت مي‌رسد، در اين مرحله نرم‌افزار كلاينت با كد كردن اين درخواست و استفاده از يك مسير امن مي‌تواند به آدرسي در اينترنت و يك پورت مشخص دسترسي پيدا كند و درخواست خود را در اختيار يك برنامه برروي آن پورت قرار دهد.
اين برنامه پس از دريافت درخواست كاربر نتايج مورد نظر را به صورت كد شده در اختيار كلاينت قرار داده و كلاينت نيز از همان مسير اول اطلاعات را به مرورگر باز مي‌گرداند.

 هيچ تضميني وجود ندارد كهسلام چه خبر اين نرم‌افزار تنها كار ما را انجام دهد، يعني اين امكان وجود دارد كه در حين باز كردن پورت براي دسترسي به سرور، پورتي را براي كپي كردن اسناد تصاوير برروي يك سرور اينترنتي در رايانه ما باز كند و اسناد شخصي ما را بدزدد.
 برنامه سرويس‌دهنده كلاينت الزاماً يك سرور بزرگ نيست و حتي با يك اسكريپت ساده مي‌توان اين سرويس‌دهنده را ساخت، بنابراين تكنولوژي خاصي در اختيار سازندگان اين نرم‌افزارها نيست.
برنامه كلاينت مي‌تواند از مسير امن استفاده كند يا نكند، به اين معني كه در صورت عدم استفاده از مسير امن ممكن است اطلاعات شما افشا شود، چراكه از يك الگوريتم دو طرفه بايد استفاده كرد.
برنامه كلاينت معمولاً به يك آدرس متصل نمي‌شود و برحسب ميزان ترافيك سرور اينترنتي ميان چند سرويس‌دهنده سوييچ مي‌شود و هم‌چنين هنگام كار با اين نرم‌افزار معمولاً فايروال و ويروس‌كش اخطار مي‌دهند و شما اين نرم‌افزار را تأييد مي‌كنيد، اين بدان معني است كه شما از صحت كار اين برنامه آگاه هستيد و حال آنكه اين طور نيست، درنتيجه ممكن است رايانه شما ويروسي و يا اطلاعات آن سرقت يا خراب شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب