سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 23 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش
 

در مورد Google ایرانی چه می دانید ؟

۲۲ بهمن

محققان دانشگاه صنعتی شاهرود موفق به طراحی و پیاده‌سازی فراموتور جست‌وجوی اینترنتی شدند.

به گزارش ورد آی تی نسخه آزمایشی این فراموتور جست‌و‌جوگر تا بارگذاری نهایی آن بر روی دامنه‌های www.biaab.com به زبان انگلیسی و دامنه www.biaab.ir به زبان فارسی برای استفاده کاربران قابل دسترسی است.

این فراموتور جست‌و‌جوگر توسط دکتر حمید حسن پور ، دکتر مرتضی زاهدی و مهندس زارعی از اعضای هیات علمی دانشکده فناوری اطلاعات و کامپیوتر دانشگاه صنعتی شاهرود طراحی و پیاده‌سازی شده است.

فراجستجوگر «بیاب» با ارائه مناسب‌ترین راه برای یافتن مرتبط ‌ترین نتایج جست‌وجو از بیشترین منابع اطلاعاتی موجود بهترین داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این فراجست‌وجوگر با به کارگیری فناوری‌های هوش مصنوعی و داده کاوی بر روی نتایج دیگر موتورهای جست‌وجوگر در هر جست‌و‌جو قادر به ارائه نتایج بهتر نسبت به تمامی منابع اطلاعاتی است.

 

به زعم مجریان طرح، موتورهای جست‌وجوگری که امروز در جهان استفاده می شوند علاوه بر فراهم کردن اطلاعات برای کاربران خود به مثابه بنگاه های اقتصادی هستند که در راستای منافع اقتصادی خود فعالیت می‌کنند. بر این اساس کشور ما نیاز به فراموتور جست‌وجوی هوشمندی دارد تا با ارائه اطلاعات و اخبار مبتنی بر سلایق و ارزش های هر کاربر شخصی سازی شده و بدین گونه از بازخوانی اطلاعات بی مورد و اتلاف وقت کاربران جلوگیری شود. یکی از عمده دلایل ایجاد این فراموتور جست‌وجوگر شکست انحصار تکنولوژی و سانسور دیتای تولیدی در کشور ایران در مجامع بین المللی خواهد بود که طبق سند راهبردی و برنامه ریزی پروژه تا آینده ای بسیار نزدیک حاصل خواهد شد.

هدف دیگر «بیاب» رقابت با فراموتورها و موتورهای جست‌وجوی دارنده این فناوری است که در عمل بسیاری از منابع داخلی را اصلا در رتبه بندی های خود منتشر نمی کنند و یا با اغراض به عنوان نتایج جست‌وجوی نامطلوب مشخص می کنند.

به گفته مجریان طرح، این فرا جست‌وجوگر با امکان شخصی سازی اطلاعات، امکان پنهان کردن اطلاعات نامناسب اخلاقی و سیاسی و امنیتی را برای هر کاربر خواهد داشت که در فاز دوم پروژه رونمایی خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب