نمره عشق شما
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 2 / 12 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش
نمره عشق شما

آزمون عشقي اشترنبرگ

به نظر اشترنبرگ عشق مثل يک مثلث است و بهترين عشق به مثلث متساوي‌الاضلاع شباهت دارد. عشق سه عنصر دارد: صميميت، هوس و تعهد. عشق زماني بهترين حالت را خواهد داشت که هر يک از سه عنصر را تقريبا به‌طور يکسان شامل شود.

 نمره عشق شما چند است؟

دستورالعمل:

در جاي خالي هريک از جملات مقياس زير ابتدا اسم کسي را که عاشقش هستيد (نامزد يا همسرتان) بنويسيد. بعد مشخص کنيد که تا چه اندازه با هريک از جملات موافق هستيد. براي اين کار از مقياس 9 درجه‌اي که در آن عدد 1 به معناي اصلا. عدد 5 به معناي به‌طور متوسط. 9 به معناي به‌طور کامل استفاده کنيد. از بقيه اعداد بين 1 و 9 بر اساس سطح موافقت خود با جملات کمک بگيريد.

1. به شدت در فکر راحتي . . . . . . . . . هستم.
2. با . . . . . . . . . روابط بسيار گرمي دارم.
3. در مواقع دشوار مي‌توانم روي . . . . . . . . . حساب کنم.
4. . . . . . . . . مي‌تواند در مواقع دشوار روي من حساب کند.
5. آماده‌ام هرچه دارم با. . . . . . . . . قسمت کنم.
6. . . . . . . . خيلي مرا از نظر عاطفي حمايت مي‌کند.
7. . . . .
. . . . را از نظر عاطفي خيلي حمايت مي‌کنم.
8. با . . . . . . . . .خيلي خوب ارتباط بر قرار مي‌کنم.
9. در زندگي خود خيلي به . . . . . . . . . بدهکار هستم.
10. خيلي خودم را به. . . . . . . . . نزديک احساس مي‌کنم.
11. با. . . . . . . . . روابط بسيار خوشايندي دارم.
12. به نظر خودم. . . . . . . . . را خيلي خوب درک مي‌کنم.
13. . . . . . . . . مرا خيلي خوب درک مي‌کند.
14. فکر مي‌کنم که مي توانم به . . . . . . . . . افتخار کنم.
15. برخي اسرار خودم را در اختيار . . . . . . . . . مي‌گذارم.
16. هيچ چيزي مرا به اندازه ديدن . . . . . . . . . برنمي‌انگيزد.
17. تعجب مي‌کنم که در طول روز نيز خواب . . . . . . . . را مي‌بينم.
18. رابطه من با . . . . . . . . . خيلي رمانتيک است.
19. شخصا . . . . . . . . . را خيلي جذاب مي‌دانم.
20. به نظر من. . . . . . . . . يک فرد ايده‌آل است.
21. اصلا نمي‌توانم فکر کنم که فرد ديگري مثل . . . . . . . . بتواند مرا اين‌قدر خوشحال کند.
22. ترجيح مي‌دهم با . . . . . . . . . باشم نه با هر کس ديگري.
23. هيچ چيزي مهم‌تر از رابطه من با . . . . . . . . . نيست.
24. دوست دارم هر روز صميميتم با . . . . . . . . . بيشتر و بيشتر شود.
25. در رابطه من با . . . . . . . . . تقريبا سحر و جادو وجود دارد.
26. واقعا . . . . . . . . . را به طرز حيرت‌انگيزي دوست دارم.
27. نمي‌توانم بدون . . . . . . . . . زندگي کنم.
28. رابطه من با. . . . . . . . . خيلي هوس‌انگيز است.
29. وقتي فيلم‌هاي عاشقانه نگاه مي‌کنم و وقتي
رمان‌هاي عشقي مي‌خوانم به ياد . . . . . . . . . مي‌افتم.
30. در مورد . . . . . . . . . هميشه خيال‌پردازي مي‌کنم.
31. متقاعد شده‌ام که. . . . . . . . . را دوست دارم.
32. تلاش من اين است که . . . . . . . . . را هميشه حفظ کنم.
33. به علت تعهدي که نسبت به . . . . . . . . . دارم اجازه نمي‌دهم کسي بين ما دخالت کند.
34. معتقدم که رابطه من با . . . . . . . . . هميشه ثابت خواهد ماند.
35. هيچ چيزي نمي‌تواند در تعهد من نسبت به . . . . . . خلل وارد کند.
36. عشق من نسبت به . . . . . . . . . . . . تا آخر عمرم باقي خواهد ماند.
37. هميشه نسبت به . . . . . . . . . احساس مسووليت خواهم کرد.
38. تعهد من نسبت به . . . . . . . . . بسيار سفت و سخت است.
39. نمي‌توانم تصور کنم که بين من و . . . . . . . . . فاصله بيفتد.
40. در مورد عشق خود نسبت به. . . . . . . . . ترديد ندارم.
41. رابطه خودم را با . . . . . . . . . دايمي مي‌دانم.
42. رابطه خودم را با. . . . . . . . . يک تصميم‌گيري عاقلانه مي‌دانم.
43. خودم را نسبت به . . . . . . . . . مسوول مي‌دانم.
44. تصميم دارم به رابطه خود با . . . . . . . . . ادامه دهم.
45. حتي زماني که . . . . . . . . . رفتار نامناسب دارد سعي مي‌کنم او را در کنار خودم حفظ کنم.

تفسير آزمون

15 جمله اول، صميميت عشق شما را مي‌سنجد؛ 15 جمله بعدي، هوس يا ميل عاشقانه شما را مي‌سنجد و 15 جمله آخر، تعهدتان را. اعدادي را که در جلوي هر گروه 15 جمله‌اي گذاشتيد جمع کنيد تا سطح شما در سه عنصر عشق معلوم شود. جدول زير آنچه را که درباره روابط دو نفر يا 8 نوع شيوه دوست داشتن اشاره شد، به‌طور خلاصه نشان مي‌دهد.

 

 نوع عشق 

ميل 

صميميت

تعهد

فقدان عشق

ضعيف

ضعيف

ضعيف

همدلي يا دوستي

ضعيف

قوي

ضعيف

شيفتگي و شور و شوق  

قوي

ضعيف

ضعيف

عشق خالي  

ضعيف

ضعيف

قوي

عشق رمانتيک  

قوي

قوي

ضعيف

عشق عاطفي يا عشق ياري

ضعيف

قوي

قوي

عشق ساده لوحانه 

قوي

ضعيف

قوي

عشق آرماني  

قوي

قوي

قوي

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب