خود را بهتر بشناسیم
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 17 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

مي دانيم كه درد جسماني علامت و نشانه ايجاد مشكل و ناهنجاري در بدن است و عوامل مختلفي باعث درد و ناراحتي جسماني مي شوند. بعضي از اين عوامل موقتي و برخي نيز طولاني مدت و نيازمند دارو و درمان هستند.

 

 

 

در اينجا ما ترفند هايي را بيان مي كنيم كه شما با دانستن و به كار بستن آن ها، بعضي از درد ها را مي توانيد موقتا كاهش بدهيد.

 

خارش گلو

وقتي كودك بوديد، قلقلك دادن زير بغل شما يك سرگرمي جالب بود. حالا در بزرگسالان هم مي توان از اين ترفند براي رهايي از مشكل خارش گلو استفاده كرد. وقتي كه سلول هاي عصبي گوش تحريك بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتيجه شما را از شر خارش گلو راحت مي كنند. پس قلقلك دادن گوش، باعث رفع خارش گلو مي گردد!

صداهاي فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوايي را تجربه كنيد

اگر در محلي شلوغ و پر سر و صدا هستيد، به طرف راست خم شويد و سعي كنيد با گوش راست بشنويد! گوش راست براي شنيدن حرف هاي تند و سريع مناسب تر است. گوش چپ براي تميز و تشخيص دادن تُن هاي موسيقي، قوي تر است.

بر درد آمپول غلبه كنيد

به راحتي با سرفه كردن در حين تزريقات، مي توانيد درد آمپول را كاهش دهيد. سرفه كردن در اصل يك ترفندي است كه باعث افزايش سريع و موقتي فشار در قفسه سينه شده و مسيرهاي عصبي درد را مسدود مي كند.

از شر جرم هاي بيني راحت شويد

فين كردن شديد را فراموش كنيد. در اينجا يك ترفند بسيار سريع و آسان براي راحت شدن از جرم ها وجود دارد: به طور متناوب با زبان خود به سقف دهان تان ضربه بزنيد، سپس با يك انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهيد. اين كار باعث مي شود كه تيغه بيني، عقب و جلو رفته و پس از 20 ثانيه، جرم هاي بيني متراكم شده و آماده تخليه مي شوند!

از شر ريفلاكس مري راحت شويد

كساني كه دچار ريفلاكس مري هستند، اگر به پهلوي چپ بخوابند، كمتر به اين مشكل دچار مي شوند! مري و معده تحت يك زاويه اي بهم وصل هستند، وقتي به پهلوي راست بخوابيد، سطح معده بالاتر از مري قرار مي گيرد، در نتيجه غذا و اسيد به مري بر مي گردد.

درد دندان، آخ نگو

با يك تكه يخ، قسمت v شكل بين انگشتان اشاره و شست را بماليد، بسادگي درد دندان را كاهش مي دهيد.

نوك انگشت تان را سوزانده ايد؟

اگر در اثر تماس ناگهاني با اجاق گاز يا قابلمه داغ نوك انگشت تان را سوزانده ايد، به سرعت قسمت آسيب ديده را تميز كنيد و با يك تكه يخ ماساژ بدهيد. اگر يخ نبود، از آب سرد نيز مي توانيد استفاده كنيد.

سرتان گيج مي رود و به دوران افتاده است

كافي است فقط يك دست تان را روي يك نقطه ثابت قرار دهيد، به سرعت دوران سرتان خوب مي شود. قسمتي از گوش كه مسئول فقط تعادل است در داخل يك مايع شناور مي باشد، هر گاه اين مايع جابه جا بشود، تعادل شما به هم مي خورد، به كمك يك مرجع ثابت بيروني، مغز سريع تعادل خود را به دست مي آورد.

درد پهلو

گاهي به هنگام دويدن، پهلوي آدم درد مي گيرد. اين به خاطر آن است كه بازدم شما با وقتي كه پاي راست شما به زمين مي خورد، همزمان است. در نتيجه به ديافراگم شما فشار وارد مي شود، براي رهايي از اين درد كافي است، بازدم خود را با وقتي كه پاي چپ شما به زمين مي خورد، همزمان كنيد.

جلوي خون ريزي را با يك انگشت بگيريد

گرفتن بيني و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگيري از خون ريزي بيني است، اما شما اگر مقداري پنبه را درست زير گردي لب بالايي، روي لثه بگذاريد و با يك انگشت آن را فشار دهيد، خون ريزي قطع مي شود.

از تپش قلب در هنگام عصبانيت جلوگيري كنيد

به انگشت شست خود، فوت كنيد! عصب واگ كه ضربان قلب را كنترل مي كند، به كمك نفس كشيدن، آرام مي گيرد.

مغز خود را گرم نگه داريد

بسيار چيز هاي كم اهميتي هستند كه مغز را سرد و فلج مي سازند. در اين حالت، زبان خود را به سقف دهان تان فشار دهيد، به طوري كه بيشترين مقدار از سقف را بپوشاند، در اين صورت سر درد بر طرف مي شود! اين سردرد مي تواند ناشي از يك بستني يخي باشد.

از نزديك بيني پيشگيري كنيد

نزديك بيني به ندرت ريشه ژنتيكي دارد، بلكه بيشتر از خيره شدن چشم به يك نقطه در فاصله كم ناشي مي شود. بنابراين بهتر است كه هر از چندي، چشم هاي خود را ببنديد، به بدن تان كش و قوسي بدهيد، و نفس عميقي بكشيد و پس از چند ثانيه به آرامي نفس تان را رها كنيد، اين كار باعث استراحت عضلات غير ارادي هم مي شوند. در نتيجه چشم ها هم استراحت مي كنند.

خواب رفتگي

اگر دست شما موقع رانندگي يا نشستن، در اثر يك وضعيت نادرست به خواب رفته باشد، به آرامي حركت دادن سر به چپ و راست، در كمتر از يك دقيقه مي تواند اين مشكل را حل كند و از شر گزگز و سوزني شدن دست راحت شويد.

زير آب نفس بكشيد

وقتي در زير آب هستيد، اين نبود اكسيژن نيست كه شما را بي چاره مي كند، بلكه دي اكسيد كربن است كه باعث اسيدي شدن خون و استيصال مي گردد. بنابراين كافي است ابتدا، قبل از شنا چند نفس كوتاه و سريع بكشيد تا ميزان اسيدي بودن خون پايين بيايد. با اين ترفند مغز شما مي پندارد كه اكسيژن بيشتري در اختيار دارد! به اين ترتيب ده ثانيه زمان مي خريد.

خوب حفظ كنيد

هميشه سعي كنيد كار هاي خود را قبل از خواب، پيش خود مرور كنيد و يا درباره مسئله اي كه مورد نظر شما است، قبل از خواب فكر كنيد، در اين صورت وقتي بيدار مي شويد، حافظه شما بهتر و سريع تر به شما كمك خواهد كرد. هر چيزي را كه شما درست قبل از خواب مطالعه كنيد، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب