سرویس جدید گوگل در جستجوی تصاویر
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

سرویس جدید گوگل در جستجوی تصاویر

گوگل با اضافه کردن یک سرویس فوق العاده، بخش جستجو در تصاویر را به روز کرد!

این سرویس همانند دیگر سرویس‌های جستجوی گوگل با تایپ یک کلمه آغاز شده و در وب به دنبال عکس‌هایی با سرنام آن عبارت می‌گردد. مشکلی که درباره این سرویس وجود دارد این است که وقتی به دنبال یک عبارت می‌گردید، با بمباران سایت‌هایی روبرو می‌شوید که ممکن است عبارت مورد نظر شما در سرنام تصاویر آنها وجود داشته باشد، اما هیچ ربطی به تصویر مورد نظر نداشته باشند.

سرویس جدید گوگل در جستجوی تصاویر-سلام چه خبر

این مشکل خصوصا در کشور‌هایی مانند ایران که سیاست‌های پیشگیرانه درباره جستجوی محتوا در ارتباطات اینترنتی آنها اعمال می‌شود، موجب فیلــتر شدن اشتباه بسیاری از سایت‌های مورد علاقه عکاسان می‌شود و همچنین جستجو برای پیدا کردن عکس‌های مورد نظر را نیز سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل گوگل سرویس جدیدی را برای جستجوی عکس راه‌اندازی کرده است که می‌توانید آن را در آدرس images.google.com ببینید.

در این سرویس جدید شما می‌توانید با معرفی یک عکس به عنوان عکس مرجع، عکس‌هایی شبیه و مرتبط با همان عکس را جستجو کرده و بدین ترتیب نتایج جستجوی خود را محدودتر کنید.

همچنین اگر کاربر به دنبال تصویر در اندازه های مختلف بگردد خیلی راحت می تواند آن را پیدا کند.

حدود دو سال پیش پروژه‌ای در لابراتوار گوگل معرفی شد که Similar Image Search نام داشت. سرویس جستجوی جدید گوگل تکمیل شده همین پروژه است که به تازگی در همایشی از سوی گوگل معرفی شد و به تازگی در سرویس جستجوی گوگل قرار گرفته است.

هم اکنون وقتی وارد گوگل می‌شوید، آیکون یک دوربین کوچک را در نوار جستجوی گوگل می‌بینید. این آیکون به این معنیست که این سرویس برای شما فعال شده است.

برای استفاده از سرویس جدید جستجوی عکس گوگل، می‌توانید URL (آدرس اینترنتی عکس در صورت قرار داشتن روی وب) را در نوار جستجو وارد کنید.

همچنین می‌توانید عکس را از طریق مرورگر خودتان روی گوگل آپلود کنید یا حتی یک عکس را از روی کامپیوترتان به داخل این نوار کشیده و رها کنید. ضمنا اکستنشن‌هایی برای مرورگر‌های Firefox و Chrome نیز ارائه شده که در صورت استفاده مستمر از این قابلیت می‌توانید آنها را به کار گیرید.

جالب تر از همه این است که گوگل، الگوریتم جستجو در تصاویرش را طوری نوشته تا پس از پیدا کردن عکس های مرتبط، نام حدودی آن را هم مشخص می کند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب