سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

امکان ذخیره هر نوع فایل روی Google Docs فراهم  شد. تا کنون سیستم تنها اجازه ذخیره فایل های سازگاری چون HTML، Word، PDF و فایل هایی از این قبیل را می داد اما به زودی به همه کاربران این اجازه داده خواهد شد که فایل ها با هر فورمتی را که حجمی کمتر از ۲۵۰ مگابایت داشته باشند را ذخیره کنند. همچنین به کاربران ۱ گیگابایت فضای رایگان اختصاص داده می شود. برای تهیه فضای اضافی کاربران می توانند با پرداخت ۲۵ سنت برای هر گیگابایت و برای یک سال فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.  و از طریق دکمه آپلوددر بالا و سمت چپ صفحه اصلی گوگل داکس قابل دسترسی است. برخی کاربران ممکن است از قبل این امکان برایشان فراهم شده باشد و برخی دیگر ممکن است نیاز به زمان بیشتری باشد تا این امکان برایشان فعال شود.

اگرچه سیستم های به اشتراک گذاری فایل زیادی در اینترنت یافت می شود اما این سرویس گوگل سرویس ایده آلی برای فایل های طراحی شده، فایل های پرزنتیشن و … به نظر می رسد. و هنگامی که این سیستم کامل شود، فایل ها می توانند به طریق امن با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شوند. شاید مهمترین برتری این سیستم این باشد که تقریبا تمام فایلهای مایکروسافت آفیس را می توان با آن باز و به صورت آنلاین ویرایش کرد. دسترسی به این سیستم از طریق اکثر مرورگرهای مدرن امکان پذیر است و نیازی به داشتن سیستم عامل خاص و یا ورژن خاصی از آفیس یا آکروبات ریدر نیست. همچنین گوگل امکان جستجو در بین همه فایل های آپلود شده و یا به اشتراک گذاشته شده را فراهم می کند. ممکن است اینگونه به نظر برسد که گوگل قصد دارد همه فایل ها و پرونده های شخصی شما را ایندکس کند. اما این اطلاعات برای شما محرمانه نگه داشته می شوند.

گوگل داکس بسیار کاربردی است و شایسته توجه بیشتری است. این برنامه ساده طراحی شده است اما برای انجام بیشتر کارهای معمول آفیس کافی است. اما بعید به نظر می رسد که شرکت های تجاری به اینگونه سیستم ها اعتماد کنند و پرونده های مهم خود را در اینگونه سیستم های ابرگونه آپلود کنند. بنابراین ممکن است هنوز بسیاری از کارکنان ترجیح دهند که به جای آپلود فایل در Google Docs ، آنها را به ایمیل ضمیمه کنند.

گوگل سرمایه گذاری زیادی روی راه اندازی سیستم های جدید می کند اما به نظر می رسد سال ها زمان نیاز باشد تا بتوان طرز تفکر ها را عوض کرد و کاربران را به اینگونه سرویس ها سوق داد. لطفا اگر شما هم تجربه ای در استفاده از این سرویس ها دارید آن را با ما در میان بگذارید.



نظرات شما عزیزان:

ماه نقره فام
ساعت16:12---25 تير 1390
سلام دوست من وبلاگ خوبی دارید خوش حال میشم قدمی در وبلاگ من بزنید و نظری بر خط خطی هایم بدید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب