منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش


منابع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که در بدن از صدمه DNA سلول ها توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و از بروز بسیاری از بیماریها پیشگیری می نمایند. ده ها غذا که به مصرف روزانه می رسند حاوی آنتی اکسیدان های مختلف هستند، ولی این بار در اینجا به چند نوع آن اشاره می گردد.

1ـ قهوه: آنتی اکسیدان های کلروژنیک و کافئیک موجود در قهوه از بروز سرطان های روده ی بزرگ جلوگیری می کنند. این دو آنتی اکسیدان هستند که سبب تغییر خلق و خو پس از مصرف قهوه می شوند و در ضمن جریان خون را در رگ های بدن تسهیل نموده و از بروز سکته های قلبی و مغزی پیشگیری می کنند. باید اشاره کرد که مطالعات علمی زیادی نشان داده اند که مصرف قهوه کافئین دار از بروز بیماری هایی مانند بیماری قند، پارکینسون و آلزایمرز و غیره جلوگیری می کند.

2ـ چای سفید: تحقیقات علمی نشان می دهند که آنتی اکسیدان های چای سفید از نظر کمیت و کیفیت در صدر جدول چای سیاه و چای سبز قرار دارند و از بروز پیری زودرس جلوگیری می نمایند. این آنتی اکسیدان ها همچنین در تقلیل فشار خون بالا نقش دارند.

3ـ شکلات: آنتی اکسیدان های موجود در شکلات به صورتی هستند که عملکرد اختصاصی دارند و از بروز دیابت نوع دو، عارضه ی آسم و بعضی از سرطان ها جلوگیری می کنند. شکلات های سیاه که همان کاکائو هستند دارای مقدار زیادی فلاوونوئید می باشند که نقش انکارناپذیری در سلامت و بهزیستی دارند.

4ـ توت ها: توت ها، مخصوصا توت های خوشرنگ پررنگ به علت داشتن پلی فنول ها که آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند علاوه بر جلوگیری از بسیاری از بیماری های مزمن قادرند کلسترول بد خون را کاهش داده و از بروز عفونت های مجاری کلیوی پیشگیری کنند. با وجودی که حاوی مقداری فروکتوز یا قند میوه هستند باز در متابولیسم قند خون دخالت داشته و فشار خون را تقلیل می دهند.

5ـ برنج قهوه ای: برنج قهوه ای یا برنج وحشی حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان هایی به نام آنتی سیانین هستند که در سلامتی سلول های مغزی نقش دارند و از عارضه ی فراموشی جلوگیری می کنند. در ضمن این دسته از آنتی اکسیدان ها از پیری زودرس، بیماری های قلبی و سرطان نیز جلوگیری می کنند. بعضی از مواد موجود در برنج قهوه ای خاصیت ضدالتهاب دارند و برای تسکین دردهای مفاصل مهم می باشند.

 

Share
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

جلوگیری از تولد نوزاد نارس

.ژورنال علمی تغذیه آمریکا گزارش می کند که مصرف نوشابه های گازدار به همراه قندهای مصنوعی در موقع بارداری سبب تولد نوزاد نارس می شود. این گزارش نتایج بررسی علمی را در کشور دانمارک نشان می دهد که حدود 60 هزار زن باردار به دقت پیگیری و مطالعه شده اند. زنانی که در موقع بارداری روزی یک بار و هر بار یک لیوان نوشابه ی مورد بحث را مصرف می کردند 38درصد بیشتر از زنانی که چنین نمی کردند فرزندان نارس به دنیا آورده اند و این تولد زودرس از بسیاری جهات مشکلات زیادی برای نوزاد به وجود می آورد. حال اگر شخص روزی بیشتر از چهار لیوان از این نوشابه ها بنوشد این رقم به 78درصد افزایش می یابد در حالی که نوشابه های معمولی که با قند طبیعی شیرین شده اند چنین نتایجی را به بار نمی آورند.

این بررسی نشان می دهد که قندهای مصنوعی به همراه انواع مختلف مواد شیمیایی سبب نوعی خستگی و ناهنجاری در جنین و مادر می گردد و تولد زودرس را به وجود می آورد. متابولیسم و سوخت و ساز نوشابه های گازدار به همراه قندهای مصنوعی در بدن موجب به وجود آمدن ماده سمی به نام Phenylalanine می شود که می تواند صدمه غیرقابل جبرانی به سلول های مغز جنین وارد سازد که گاهی سبب بروز غش یا صرع شده و در ضمن ممکن است نوعی ضایعه ی ژنتیکی را در نوزاد به وجود آورد. ما می دانیم که قندهای مصنوعی می توانند سردرد، افسردگی، تغییر خلق و خو، افزایش فشار خون و بی خوابی و بدخوابی را به وجود آورند که مخصوصاً در زنان باردار این عوارض زیانبارتر از افراد معمولی است.

Share
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش


کمبود ویتامین D و مرگ و میر زودرس بیماران مبتلا به بیماری قند

انجمن دیابت آمریکا گزارش می دهد که کمبود ویتامین Dدر افرادی که به بیماری قند دچار هستند سبب مرگ و میر زودرس بسیاری از آنها می شود و مهمترین علت آنهم بیماری های قلب و عروق می باشد. این گزارش نتیجه ی یک بررسی علمی جالب است از کشور دانمارک. در این مطالعه تعداد 289 نفر از بیماران دیابتی شرکت کرده و میزان ویتامین D خونشان به دقت سنجیده شد و نتایج این بررسی نشان می دهد که افرادی که ویتامین D خونشان کمتر از حد طبیعی بوده دو برابر بیشتر از دیگران در معرض مرگ و میر قرار داشتند. کمبود ویتامین D در بروز و پیشرفت بسیاری از بیماری های مزمن مانند درد مفاصل، پوکی استخوان، بعضی از سرطان ها و غیره نقش دارد. پزشکان توصیه می کنند که هر شخصی باید حدود 400 واحد بین المللی ویتامین D در روز دریافت نماید. این رقم در زمستان و سرزمینی مثل کانادا که اکثرا ابری و سرد است می تواند تا یکهزار واحد بین المللی افزایش یابد. بهترین منبع ویتامین D اشعه ی خورشید است، زیرا اگر شخصی هر روز حدود 30 دقیقه در بین ساعات 11 صبح و 3 بعدازظهر آفتاب بگیرد، بیشتر از 50درصد ویتامین مورد نیاز روزانه اش توسط تابش نور خورشید به پوست بدن و به وجود آمدن ویتامین D در زیر جلد تأمین می گردد. بقیه ویتامین D مورد نیاز را می توان از غذاهای مختلف به دست آورد.

Share
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

ضرر و زیان مصرف مسکن ها در دوران بارداری

بسیاری از پژوهشگران رابطه بین آلودگی های محیط زیست و ناباروری زن و مرد را گزارش کرده اند. این بار گروهی از دانشمندان چند کشور اروپایی ثابت کرده اند که مصرف زیاد مسکن ها مانند آسپرین و غیره در عملکرد بعضی از هورمون های زنانه در حین بارداری موثر بوده و در نهایت سبب ناباروری کودک مذکر می گردند. این خبر مهم که در ژورنال بازتولید انسانی(Human Reproduction) به چاپ رسیده، نظر دست اندرکاران بهداشت عمومی را جلب کرده است. این پژوهشگران همچنین ثابت کرده اند که مصرف مسکن ها در خانم های حامله به هر دلیلی امکان بروز Cryptorchidism نوعی عارضه تقلیل قدرت تولید مثل را در نوزادان پسر و در سنین بالاتر افزایش می دهد. حال اگر زن باردار در حین بارداری بیشتر از یک نوع مسکن مصرف کند، رقم بروز عارضه ی مورد بحث در کودک مذکر به چندصدبرابر افزایش می یابد.

Share
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش


شکلات و فشار خون

خلاصه بررسی های علمی در مورد نقش شکلات در تقلیل فشار خون بالا نشان می دهد که فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو بهترین داروی پایین آوردن فشار خون بوده و نه تنها عوارض جانبی به وجود نمی آورد بلکه به طور کلی برای سلامتی و بهزیستی بدن مفید می باشد. مقاله ی اخیر چاپ شده در ژورنال علمی قلب و عروق نشان می دهد که کاکائو در شکل شکلات سیاه در برقراری و توازن میزان مایعات موجود در بدن نقش دارد و بار بزرگی را از دوش قلب و عروق برمی دارد. در مطالعه ی موردبحث به تعدادی از خانم ها روزی 75 گرم شکلات سیاه داده و فشار خون آنها را به دقت بررسی کردند. پس از چند روز میزان فشار خون این افراد که در ابتدای بررسی بالا بوده به حدود 18 درصد کاهش یافته که رقمی است چشمگیر. علاوه بر این شکلات سبب خوش خلقی افراد شده و نوعی آرامش به وجود می آورد.

Share
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

پاپ کورن های مایکروویوی خطرناک شناخته شدند!!!

پاپ کورن های بازاری، آنها که در پاکت هایی قرار دارند که در مایکروویو آماده می شوند، حاوی ماده شیمیایی خطرناکی به نام PFCA هستند و برای سلامتی بدن مضر می باشند. این گزارشی است که پژوهشگران دانشگاه تورنتو در ژورنال علمی بهداشت محیط زیست منتشر کرده اند. این ماده سمی که در ظروف و وسائل خوراک پزی نچسب وجود دارد به تدریج در داخل بدن، مخصوصا خون انسان انباشته می شود. پاکت های تهیه ی پاپ کورن مایکروویوی متأسفانه حاوی مقدار قابل توجهی از این ماده ی سمی شیمیایی هستند که در موقع حرارت به راحتی در چربی (کره ی اضافه شده)موجود در پاپ کورن حل شده و به همراه نمک زیاد که خود برای بدن زیانبار می باشد، وارد بدن می گردد و در درازمدت اختلالاتی را به وجود می آورد. چند ماه گذشته دانشمندان ژاپنی بر روی حیوانات آزمایشگاهی مطالعه ای را به اتمام رسانیده بودند که نشانگر اثرات سوء PFCA بر روی خون و از بین بردن Platelets که نقشی مهم در لخته شدن خون دارند، می باشد. این یافته ی جدید نشان می دهد که از ظروف و پاکت های بسته بندی و خوراک پزی نچسب که با مواد سمی مورد بحث پوشانیده شده اند نباید استفاده نمود، زیرا در نهایت سبب ناهنجاری های غیرقابل جبرانی خواهند شد.

Share
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

قدیم‌ها، چاق بودن و شکم بزرگ داشتن نشانه‌ای بود از اعیان و اشراف بودن. اما این روزها دیگر کسی اضافه وزن را دوست ندارد و بیشتر آدم‌ها ترجیح می‌دهند این جمله را از دیگران بشنوند که: «خوش به حال‌ات، چه هیکل خوبی داری!» خوش‌هیکل بودن این روزها مترادف شده است با باریک‌اندام بودن و شکمی برآمده نداشتن. این مطلب، شما را با ۱۵ تمرین ورزشی آشنا می‌کند که انجام روزانه آنها می‌تواند شما را به همین معنا خوش‌هیکل‌تر کند….

 

۱- روی یک صندلی دسته‌دار بنشینید. ساعد دست‌های تان را روی دسته صندلی بگذارید. ران‌های‌تان را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهای‌تان را حداقل ۶ سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر بیاورید. ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید. شما باید این حرکت را از ۵ مرتبه در روز شروع کنید و کم‌کم به ۲۰ مرتبه در روز برسانید.

۲- روی یک بالش به پشت دراز بکشید. دستان خود را در امتداد بدن‌تان قرار دهید و پاهای‌تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهایتان را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر بالا بیاورید و حداقل ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می‌تواند از ۵ مرتبه در روز شروع ‌شود و به ۲۰ تا ۲۵ مرتبه هم برسد.

۳- وقتی پیاده‌روی می‌کنید، هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید. با این کار، هم شکم‌تان آب می‌شود و هم پهلوهای‌تان.

۴- از حلقه‌های ورزشی برای کوچک شدن شکم‌تان استفاده کنید. شما می‌توانید در ابتدای کار، تنها روزی ۲ دقیقه یا ۵۰ بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا ۳۰ دقیقه هم ادامه دهید.

۵- دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌های‌تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می‌توانید حرکت دراز و نشست را تکرار کنید و در روزهای بعد، دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید.

۶- هنگام پیاده‌روی، ضربه‌های سبک و آرامی را با انگشتان دست به شکم‌تان وارد کنید. این جوری تحرک ماهیچه‌های شکم خود را افزایش می‌دهید و باعث می‌شوید که آنها چربی بیشتری بسوزانند.

۷- در طول روز شکم‌بندهای سفت و محکم را دور شکم خود ببندید.

۸- همان‌طور که نشسته‌اید و مشغول کارهای روزمره‌تان (مثلا تماشای تلویزیون) هستید، با کف دست خیلی آهسته به شکم خود ضربه بزنید.

۹- طناب زدن هم برای کوچک کردن شکم بسیار مفید است، به شرطی که شما حداقل روزی ۵۰ مرتبه طناب بزنید.

۱۰- زیاد یک جا ننشینید. نشستن طولانی‌مدت باعث چاق شدن افراد می‌شود و این چاقی‌ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می‌دهد. شاید به همین خاطر باشد که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارند.

۱۱- سرپا بایستید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست‌تان بگیرید و دست‌های‌تان را به حالت عمود با بدن‌تان قرار دهید. حدود ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد از ۱۰ ثانیه استراحت این حرکت را دوباره انجام دهید. برای هر چه زودتر آب شدن شکم‌تان باید این حرکت را حداقل روزی ۱۵ مرتبه انجام دهید و به مرور آن را به ۳۰ مرتبه در روز هم برسانید.

۱۲- به پشت دراز بکشید. یک بالش کوچک زیر پاشنه پاهای‌تان قرار دهید و دست‌های‌تان را در راستای پهلو‌های‌تان روی زمین بگذارید. دوباره دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرید و سپس دست‌هایتان را به صورت صاف ۱۰ سانتی‌متر از سطح زمین بالا بیاورید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید، ۵ ثانیه استراحت کنید و این حرکت را حداقل ۷ بار در روز انجام دهید.

۱۳- سرپا بایستید. دست‌های‌تان را کاملا از هم باز کنید و یک پای‌تان را از روی زمین بردارید و بدن‌تان را به سمت جلو و پای بلند شده‌تان را به سمت عقب متمایل کنید. چند ثانیه دراین وضعیت بمانید و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده‌تان را جابه‌جا کنید.

۱۴- به پشت دراز بکشید. دستان خود را پشت سرتان قلاب کنید و کمی سر و شانه‌های‌تان را به سمت جلو متمایل کنید. این حرکات را در حالی انجام دهید که پاهای‌تان به صورت عمود با بدن‌تان قرار دارند.


۱۵- به پشت دراز بکشید. زانوهای‌تان را کمی خم کنید. دست‌های‌تان را پشت گردن‌تان قلاب کنید و سر و شانه‌های‌تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید.

Share
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

آیا شما هم در زمستان یا هر فصل دیگری با این مشکل روبرو هستید ؟ چه باید کرد؟

 

اگر لب‌های ترک‌خوردهٔ شما زبان می‌داشتند، درخواست دو چیز می‌کردند: رطوبت و چیزی که رطوبت را نگاه دارد. اما لب‌ها چه‌گونه رطوبت خود را از دست می‌دهند؟ اگر شما هم عادت شایع زبان زدن به لب‌ها را دارید، شرایط مناسب برای ترک‌خوردن لب‌ها را فراهم کرده‌اید.
در هوای خشک، مثل اتاق دارای دستگاه حرارت مرکزی، رطوبت لب‌ها تبخیر می‌شود و شما به طور ناخودآگاه خشکی لب‌ها را احساس کرده و با زبان آنها را مرطوب می‌کنید. وقتی این رطوبت هم تبخیر شود، باز هم رطوبت بیشتری از لب‌ها خارج می‌شود.

آفتاب سوختگی لب‌ها نیز شما را وادار به مرطوب کردن آنها کرده و بالاخره ترک خوردن آنها را به‌دنبال دارد.

از علل شایع دیگر واکنش آلرژیائی به رنگ ماتیک است.

برخی افراد عمدتاً در گوشه‌های لب دچار ترک‌خوردگی می‌شوند که احتمالاً به‌خاطر شکل لب‌هایشان است. اگر در حالت استراحت صورت گوشه‌های لب‌ها پائین می‌افتند، بزاق دهان در آنجا جمع شده و باعث ترک خوردن آنها می‌گردد.

ترک خوردن لب‌ها آنها را تحریک‌پذیر و ناخوشایند می‌کند. اما همیشه راهی برای درمان آنها وجود دارد.

آب نمک بزنید. درمان نهائی ترک خوردن لب کمپرس کردن روزانهٔ آنها با آب نمک سرد است. یک قاشق مرباخوری نمک را در نیم لیتر اب حل کنید. حوله‌ای را در آن خیسانده و چند دقیقه روی لب‌ها بگذارید. این کار را به مدت یک هفته هنگام رفتن به رختخواب انجام دهید.

رطوبت را حبس کنید. بلافاصله بعد از کمپرس کردن لب‌ها لایه‌ای ضخیم‌ نرم‌کنندهٔ لب، مثل وازلین یا لانولین روی لب بزنید تا رطوبت را در آن حفظ کند.

کورتیزون بزنید. اگر یک هفته کمپرس آب نمک و وازلین ترک لب‌ها را درمان نکرد، می‌توانید پماد هیدروکورتیزون یک درصد هم به آن اضافه کنید. پماد را زیر نرم‌کننده بزنید. این کار را دو هفته تکرار کنید.

زبان نزنید. خیس کردن لب‌ها با زبان کاری غیر ارادی مثل پلک زدن است.اما خودداری از آن اولین قدم در درماند ترک لب است. باید متوجه باشید که زبان زدن لب‌ها اولین عامل ترک‌خوردن آنهاست.

Share
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
تاریخ : 22 / 11 / 1389
نویسنده : سروش

هوش هیجانی: بخش هوش هیجانی انسانها کمتر معرفی شده است این توان غیر قابل توصیف مجهول مانده است و تحقیقات علمی نشان می دهد ۷۰%موفقیت انسانها مدیون هوش هیجانی است .

 

این واقعیت که بخش روانی درجامعه انسانی امروز نادیده گرفته میشود نمی توان رد کرد چرا که ما برای حضور درجامعه واجتماع به ظاهرمان خیلی اهمیت میدهیم ،آراسته بیرون می آییم سعی میکنیم خوشبو باشیم ،اما آیا پیش آمده که روزی ساعتی ، حتی لحظه ای به درونمان فکر کنیم روانمان را هم درمقابل یک آئینـه قراردهیم تامیزان آسیب پذیری یا اختلالات روانیمان راهم ببینیم چه بسیارند افرادی که با بیماریـهای روان رنجوری همچون افسردگی، اضطراب،وسواس،…روز را به شب می رسانند ودر فراز ونشیب زندگی روز مرگی را ادبیات گفتاری و کرداری خویش نمودند،هیچ انگیزه ایی برای جلو رفتن ندارند و خلاقیت و نو گرایی را اصلا”تجربه نمی کنند . اما توانایی انجام آنها را دارند فقط گرفـتــــار نوعی ناتوانی تلقینی شده اند امروز علم روانشـناسی و مطالعات روانشناختی نشان می دهد، که بــــــــرای کمک به این انسان ها از هوش هیجانی آنها به عنوان بهـترین عامل مؤثر در طرح درمان یـــــــــــا روان درمانی و رفتار درمانی استــــفاده کرد ، درمانگر ، مشاور، روانشناس و مددکار اجتمـاعی با انجام یک تست روانشناختی با پایایی و روایی بالا می تواند دریافت کند نـوع توانایی تحمــل هیجانی فرد را یعنی در مقابل هیجانات مثبت ومنفی چقدر مقاومت نشان می دهد آیا زود میـــدان مبـارزه را ترک می نماید و بازنده می شود یا نه در مقابل حوادث زنــــــدگی و موج هیجانات متفاوت مقاومـت درستی از خود نشان می دهد . انعطاف پذیری دردرمان برای مراجع که توسط درمانگر و تشخیص داده میشود قدم قدم موفقیت در درمان را نشان می دهد . پذیرش تکالیف از سوی مراجع در طرح درمان همیشه بـــه سادگی اتفاق نمی افتاد اما قابل توجه همکاران گرامــــی شناخت توان هیجانی مراجع یک اصل اساسی اسـت که بتوان آنرا با توجه به استعدادهای خود تغییر داد مراجــــــــع از سلامت روانی برخـوردار نیـست لذا نمی توان انتظار داشت که بتواند خیلی به سرعــــــت در طرح درمان تغییر را بپذیرد و منتظر یـک معجزه باشیم.
 لذا تدریجی بودن، و همراهی مراجع بصورت توانمند سازی نه وابستـــــــگی لازم وضـروری است. توانمند سازی اصل قابل قبول دو طرف است یعــنی هم مشاور وهم مراجع برای مشاور مهم اســـت

چون می داند با این ابزار می تواند سریع ومستمر تغییر ایجــاد و ماندگاری آن هم بسیار بالاست و برای مراجع هم این بسیار جذاب است چرا که خود به تصمیم می رسد نه مشاورو درمان گــربرای او تصمیم بگیرید . پس در طرح درمان هوش هیجانی افراد در نظر بگیرید و توان هوش را برای تغییر افراد خیلی جدی بگیریم . به عنوان مثال معاشرت اجتماعی یک مراجع ضعیف است ، یقیـنا” این فرد از توان تحمل هیجانی ضعیفی برخوردار است می توانیم با ارتقاء هوش هیجــانی او را در این ناتوانی به توانایی قابل قبولی برسانیم . ترس او از اجتماع و جمع از خود آن افراد نیست بلکه از بازتابهایی است که او باید نسبت به آنها عکس العمل نشان می دهد . عینا” برای معرفی خود در جمع چند نفری مشکلات عدیده ای دارد و همیشه از این کــــــــــار حذر می نماید اینجا لازمه این مراجــع توجه جدی به آستانه تحمل هیجانها ی اوست . که تعیین کنندهء میزان معاشرت اجتماعی است. از آنجائیـکه در جامعه شناسی به عنوان یک اصل ثابت انسان را موجودی معرفی مینماید و حقیقت هم همین است ضرورت کمک به افراد منزوی از جمع و اجتماع اساسی است. بهترین کمک به مراجعین معرفی هیجانی آنهاست به تعبیر زیبای گالیله «ما نمی توانیم چیزی را به کسی بیاموزیم مگر ریشه آن در فطرت وجودی وی تعریف شده باشد » علم روانشناسی برای ارتقاء سطح روابط بین فردی یک علم کم نظیراست و از سایر علوم هم کمک میگیرد مثلا جامعه شناسی پایه روانشناسی است چون نهاد خانواده، سپس جامعه و اجتماع ازسوی جامعه شناسی شناخته میشوند و روانشناسی روابط بین آنها را با شناختی که جامعه شناسی به وی داده است را تعریف می نماید .

«نگارش همایون قسمتی مدرس دانشگاه ،مشاور خانواده»

Share
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: روانشناسی , مجله سلامت , ,
تاریخ : 20 / 11 / 1389
نویسنده : سروش


بدن ما با تبدیل کردن انواع غذاها به گلوکز (قند
ساده)، انرژی موردنیاز روزانه‌اش را کسب می‌کند ولی چرا خسته می شویم
...


به همین خاطر، بعد از
مدتی گرسنگی یا تشنگی شدید، خسته و بی‌رمق می‌شویم و..

Share
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: مجله سلامت , ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی