دوئل غول های اینترنت بر سر اقتصاد وب
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 29 / 8 / 1390
نویسنده : سروش
سلام چه خبر

  تاریخ 20 نوامبر 2011 (29 آبان)، شرکت های بزرگ، گوگل، اپل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت خواستار ایجاد فضایی هستند که مصرف‌کنندگان برای استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک، خرید اینترنتی موسیقی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و جستجو اجبار داشته باشند. به عبارت دیگر می‌خواهند ما در این جعبه جادویی محصور شویم.
آن‌ها می‌خواهند به جای داشتن یک اینترنت بزرگ و پر ترافیک، به سمت ایجاد یک شبکه حرکت کنند که تمام اطلاعات در آن تفکیک شده و در دسترس باشد.
گوگل در میان این 5 شرکت از همه قدرتمند‌تر، جاه طلب‌تر و تهاجمی‌تر است. موتور جستجوی این شرکت به تنهایی حدود 200 میلیارد دلار در بورس برایش درآمدزایی کرده است. اما اکنون دیگر موتورهای جستجو، آینده‌ی اینترنت نیستند. آنها به سرعت در حال پیشرفت به سمت رسانه‌های جهانی، نرم افزارهای موبایل و تجارت الکترونیک هستند.
به « Google-Mart» خوش آمدید
این پروژه‌‌ همان استراتژی گوگل برای ایجاد یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است. فروشگاه‌های وال‌ مارت درواقع با قیمت پایین اجناس بر رقبایشان غلبه کرده‌اند و در آمریکا با توزیع‌کنندگان بسیار، تعداد بی‌شماری از مصرف‌کنندگان را جذب می‌کنند.
یکی دیگر از پروژه‌های گوگل در راستای این هدف بزرگ، گوگل موزیک است که در هفته گذشته عرضه شد. این محصول شباهت زیادی به آی‌تونز اپل دارد و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که ترانه‌هایی را از طریق گوگل پلاس با دوستانشان به اشتراک بگذارند.
اما به عقیده متخصصان این محصول باکیفیت، یک ایراد دارد و آن گرفتن شماره کارت‌های اعتباری از کاربر، حتی برای دانلود موسیقی‌های رایگان است. اما در هرحال یک تصویر کامل از استراتژی بزرگ گوگل است.
گوگل به تمام جوانب دنیای اینترنت اندیشیده است. برای شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلاس؛ برای سیستم‌های عامل، آندروید؛ برای ارسال ویدئو، سایت یوتوب؛ برای دنیای تجارت Google product search و برای دفا‌تر کار، اسناد گوگل را عرضه کرده است.
البته گوگل در رقابت بر رسیدن به تسلط کامل به اینترنت تنها نیست. در فضای موتورهای جستجو، بینگ مایکروسافت 28 درصد بازار آمریکا را در اختیار دارد. رایانه لوحی کیندل فایر تهدیدی جدی برای بازار آی‌پد به حساب می‌آید و اپل هم می‌کوشد تا با شبکه اجتماعی موسیقی محور خود موسوم به «پینگ» بخشی از دنیای شبکه‌های اجتماعی را از آن خود کند.
ما نیز باید به دقت به نظاره این نبرد تمام آمریکایی بنشینیم و ببینیم برنده این میدان کدام یک از این غول‌های اینترنت خواهد بود.
البته یک نکته کاملاروشن است که این شرکتها برای ما پنج است و برای آمریکا یکی و در این رقابت برنده اول تا پنجم آمریکایی است !

Share
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
برچسب‌ها: دوئل غول های اینترنت بر سر اقتصاد وب ,
تاریخ : 28 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

مجموعه ای از صفحات بوت تمام نسخه های ویندوزسلام چه خبر

 تصویرصفحه نمایش بوت تمام نسخه های ویندوز از قدیمی ترین ویندوز 1.0 به آخرین ویندوز 7  . برای مشاهده تصویر کامل روی تصویر بالا کلیک کنید.

Share
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , گالری , بازی , کاریکاتور , ,
برچسب‌ها: مجموعه ای از صفحات بوت تمام نسخه های ویندوز ,
تاریخ : 19 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

به گزارش ComputerWorld، تبلت Eee Pad Transformer Prime‌ که روز چهارشنبه رونمایی شد دارای پردازنده 4 هسته‌ای Nvidia Tegra 3 و سیستم عامل اندروید 3.2 خواهد بود. این تبلت همچنین قابلیت ارتقاء به سیستم عامل اندروید 4 را دارد.

سلام چه خبر

قیمت Eee Pad جدید که 585 گرم وزن دارد، بین 500 تا 600 دلار تعیین شده و تا ماه دسامبر در سراسر جهان عرضه می‌شود. این تبلت در دو حجم 32 و 64 گیگابایتی و با 1 گیگابایت حافظه RAM و دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو و دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز به فلش در عقب به بازار می‌آید.در حال حاضر اکثر تبلت‌های پرطرفدار بازار نظیر آی‌پد اپل و گلکسی سامسونگ با پردازنده‌های یک یا دو هسته‌ای تولید می‌شوند و تبلت جدید ایسوس اولین محصول چهار هسته‌ای بازار خواهد بود.

سلام چه خبر

افزایش تعداد هسته‌های در پردازنده‌ها باعث افزایش سرعت انجام عملیات به صورت موازی می‌شود. برای مثال با یک پردازنده چند هسته‌ای می‌توان همزمان به موسیقی گوش داد، در اینترنت پرسه زد و چندین برنامه دیگر را اجرا کرد.

Share
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , گالری , ,
برچسب‌ها: رونمایی ازپردازنده 4 هسته‌ای Nvidia Tegra 3 ایسوس ,
تاریخ : 17 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

دانلود آخرین نسخهGoogle Chrome 17.0.928.0 Dev

Windows-سلام چه خبر

Share
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , کامپیوتر , ,
برچسب‌ها: دانلود آخرین نسخهGoogle Chrome 17 , 0 , 928 , 0 Dev ,
تاریخ : 18 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

Firefox 8.0 FINAL

دانلودآخرین نسخه پایدار مرورگر وب قدرتمند موزیلا

ویندوز-سلام چه خبر

 

 

Share
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , کامپیوتر , ,
برچسب‌ها: دانلودFirefox 8 , 0 FINAL ,
تاریخ : 15 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

هر زمان که دسته کلید را گم کنید از طریق امواج ارسالی و اپلیکیشن روی تلفن می توانید کاری کنید که دسته کلید با یک آژیر، شما را از مکان خودش مطلع کند. در حال حاضر اپلیکیشن این دسته کلید برای اندروید و بلک بری در دسترس است.

 

سلام چه خبر

جالب اینجا است که برعکس آن هم قابل استفاده است به این معنی که اگر تلفن را گم کرده باشید می توانید با زدن یک دکمه روی دسته کلید کاری کنید تا تلفن زنگ بخورد و آن را پیدا کنید. البته این امکان زیاد هم مفید نیست.

هر چند به خاطر برد محدود بلوتوث خیلی هم نمی توان این گجت ۶۰ دلاری را کاربردی نامید و اگر از برد موثر خارج بشود دیگر کاری از دست اش بر نمی آید. ضمن اینکه اگر تلفن و دسته کلید را با هم گم کنید دیگر اوضاع تان خراب است و مجبورید از اپلیکیشن های مخصوص پیدا کردن تلفن همراه استفاده کنید.

Share
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , گالری , ,
برچسب‌ها: کلیدی برای کمک به آدمهای حواس پرت ,
تاریخ : 14 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

اين اندازه‌گيري با تقليد از شيوه يك رياضيدان به دست آمده كه اخيرا با محاسبه انرژي حاصل شده توسط الكترونها در زمان ذخيره اطلاعات و وزن اين انرژي، به اين نتيجه رسيده بود كه خوانندگان كتابهاي الكترونيكي به مرور وزن كسب مي‌كنند.

سلام چه خبر

جالبتر اين كه با وجود اين وزن كلي 50 گرمي، اطلاعات واقعي درون اينترنت از وزني كمتر از يك ذره غبار برخوردار است.

براساس اين محاسبه، عدد 50 گرم، وزن تمام الكترون‌هاي موجود در الكتريسيته براي به كار انداختن اينترنت براي حدود 75 تا 100 ميليون سرور پشتيباني اينترنت بوده و رايانه‌هاي خانگي جزو آن نيستند.

كل اين ميزان به اندازه حدود 40 ميليارد وات است كه وزني معادل يك توت‌فرنگي درشت دارد.

حتي اگر بخواهيم تمام رايانه‌هاي خانگي را نيز به اين ميزان بيفزايم، وزن آنها به سختي از سه توت‌فرنگي فراتر خواهد رفت.

وزن داده‌هاي ذخيره شده در اينترنت حتي بسيار كمتر است. تعيين كميت ميزان داده موجود در اينترنت بسيار مشكل بوده و شبكه Vsauce از برآورد اريك‌اشميت در يك تاريخ خاص استفاده كرده است.

بنا به برآورد اشميت، پنج ميليون ترابايت اطلاعات در اينترنت وجود داشته كه سهم گوگل از آن تنها 0.04 درصد است.

به تخمين شبكه Vsauce، وزن كلي داده‌ها بر اين اساس، 0.02 ميليونيوم يك اونس است.

Share
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
برچسب‌ها: وزن كل اينترنت به اندازه يك توت‌فرنگي !!! ,
تاریخ : 12 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

هفت تبلت موجود در بازار و مقایسه ویژگی‌های آنها  

سلام چه خبر

Asus EEE Pad Transformer
ایسوس با معرفی چهار تبلت جدید به بازار، شانس خودش را برای جلب نظر کاربران بالا برد. Slider، Pad Memo، Slate و Transformer اعضای تیم تبلت‌های ایسوس هستند که هر کدام با داشتن ویژگی‌هایی خاص خودشان سعی کرده‌اند نیازها و سلیقه‌های گروهی از کاربران را هدف قرار بدهند.

ما در این شماره تبلت ترنسفورمر ایسوس را وارد میدان رقابت کرده‌ایم تا عملکرد و ویژگی‌های آن را در کنار رقیبان اصلی بررسی کنیم. سیستم عامل این تبلت اندروید 3.0 بود که اخیرا به نسخه 3.1 ارتقا پیدا کرده است.  

در نسخه 3.1 مشکل فونت فارسی آن نصفه و نیمه حل شده و کاربران ایرانی می‌توانند صفحات فارسی را در آن بخوانند، اما هنوز قادر نیستند با این تبلت تایپ فارسی بکنند. مشکلی که قرار است به زودی رفع شود. 

از نظر ویژگی‌های فنی باید بگوییم که این تبلت یکی از بهترین‌های بازار است. صفحه نمایش 10.1 اینچی، رزولوشن 1280 x 800، سیستم منحصر به فرد باتری که می‌تواند تا 16 ساعت دوام بیاورد و مهم‌تر از همه کی‌بورد جدا شونده این تبلت ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند هر خریداری را راضی کند.

این تبلت با توجه به کی‌بورد جدا شونده‌اش، می‌‌تواند به شکل یک نت‌بوک هم در بیاید. بنابراین با خریدن آن یک نت‌بوک-تبلت اندرویدی خواهید داشت. پردازنده این تبلت هم یک پردازنده تگرا 2 یک گیگاهرتزی است: پردازنده‌ی معمول تبلت‌های امروزی. 

ویژگی‌های فنی:
وزن: 680 گرم
ضخامت: 13 میلیمتر
سیستم عامل: Android 3.0
فرکانس پردازنده: 1GH
رم: 1 GB
اندازه صفحه نمایش: 10.1 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش: 1280 x 800
اتصال‌ها: Wi-Fi، USB، HDMI، Bluetooth، SD card
حافظه داخلی: 16/32 GB
باتری: 9.5 ساعت، 16 ساعت با کی‌بورد
دوربین پشتی: 5-meg/ 720p
دوربین جلویی: 1.3-meg

Share
|
امتیاز مطلب : 41
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , گالری , کامپیوتر , ,
برچسب‌ها: هفت تبلت موجود در بازار ایران ومقایسه آنها/تصاویر ,
تاریخ : 11 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

سلام چه خبر

 بزودی شرکت گوگل از نسخه جدید خود در خدمات رایگان جی‌میل رونمایی می کند.
و کاربران جی‌میل به کمک لینکی که در گوشه سمت راست صندوق پستی آنها قرار می‌گیرد ترغیب به جایگزینی طرح جدید با طرح قدیم می‌شوند.
اگر کسانی خواستار انجام سریعتر این تغییرات باشند، طی چند روز آتی با لینکی به نام "Switch to the new look " در سمت راست و پایین صفحه جیمیل خود برخورد خواهند کرد که در صورت کلیک بر روی آن به جهان جدید جمیل راه پیدا می کنند.
در طراحی جدید پیام‌های فوری بصورت موثر و ساده و مانند یک گفت‌وگوی واقعی عمل کرده و در کنار هر پیام یک پروفایل تصویری افزوده می‌شود. همچنین در این طرح ابزار جستجوی صندوق پستی پیشرفته تر شده اند.
Share
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , ,
برچسب‌ها: نسخه جدید جی‌میل , ارسال نامه و گفتگودر اینترنت ,
تاریخ : 11 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

فهرست ذیل شامل سایت‌های کتاب الکترونیکی رایگان پرطرفدار است.

سایت DailyLit

DailyLit کمی از دیگر سایت‌های دانلود کتاب متفاوت تر است ولی طرز کار آن بسیار جالب و مفید است. DailyLit می‌تواند گزیده‌ی کوچکی از هر کتابی که بخواهید را به صورت روزانه به ایمیل شما بفرستد. به این صورت هر روز بخش بعدی کتاب برای شما فرستاده می‌شود تا کتاب تمام شود.

کتاب‌ الکترونیکی رایگان برای iPod، PDA، Smartphone، Blackberry و...

اگر از آن افرادی هستید که دوست دارید کتاب را روی ابزارهای دستی بخوانید، سری به سایت‌های زیر هم بزنید. فهرست زیر سایت‌هایی را شامل می‌شود که نسبت به دیگران اولویت بیشتری دارند.

www.gutenberg.org
www.manybooks.net
www.feedbooks.com
www.booksinmyphone.com

سایت extOnPhone به نشانی textonphone.com مخصوص کاربران iPhone است..........

Share
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات , سایتهای مفید , ,
برچسب‌ها: معرفی سایتهای برتر دانلود کتابهای الکترونیکی رایگان و پر طرفدار ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی