شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی!
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 1 / 11 / 1390
نویسنده : سروش

کدامیک از این سازها را به بقیه ترجیح می دهید؟! سنتور؟ گیتار؟ پیانو؟ سه تار؟ ارگ؟ ویولون؟ دف؟ آکاردئون؟ یا ، شیپور ؟ با خواندن توصیفات زیر چندان مشکل نیست که بتوانید شخصیت خود را محک بزنید ...

سلام چه خبر

 

سنتور : رفتار شما بسیار دلنشین است اما گاهی دیگران را از خود می رنجانید و ...

Share
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: شـناخت شخصیـت با سـازهای موسیـقی! ,
تاریخ : 12 / 9 / 1390
نویسنده : سروش

یه تست هوش باحال

 فرض کن این عکس تو توی آفریقاست و تو با یه طناب به درخت وصل شدی و مثل لنگر کشتی تو هوا معلق هستی یه شمع هم به آرومی داره طناب رو می سوزونه و یه شیر هم اون زیر ایستاده تا تو بیفتی و شیره ناهارشو بخوره و تا زمانی که ...

Share
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
تاریخ : 29 / 8 / 1385
نویسنده : سروش

سلام چه خبر     

 

Share
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: روانشناسی , بازی , ,
برچسب‌ها: بازی// تست هوش با مکعب روبین ,
تاریخ : 29 / 8 / 1390
نویسنده : سروش
۱۰ نشانه براي اين كه بفهميد كودكتان باهوش است!سلام چه خبر

آیا کودک شما باهوش است؟ دستورالعمل های محدودی هستند که نبوغ و استعداد کودکان را نشان می دهند که در ادامه به ۱۰ مورد از آنها اشاره می شود:

دامنه لغات پیشرفته: این که کودک زود به حرف بیاید به تنهایی نمی تواند نشانه نبوغ و استعداد او باشد، اما اگر او از لغات و جملات پیشرفته استفاده کند، احتمالا به همان باهوشی است که فکرش را می کنید. یک کودک ۲ ساله معمولی می تواند جمله ای مانند «یک سگ آنجاست» را به زبان بیاورد اما یک کودک نابغه این جمله را می گوید: «یک سگ قهوه ای در حیاط پشتی است و دارد گل ها را بو می کند.»
درک مفاهیم پیچیده: کودکان بسیار باهوش می توانند مفاهیم پیچیده را درک کنند، از روابط گوناگون سر در بیاورند و انتزاعی فکر کنند. آنها مشکلات را عمیقا می فهمند و به راه حل ها می اندیشند.
توجه به جزئیات: یک کودک نابغه اشتیاق فراوانی نسبت به جزئیات نشان می دهد. کودکان بزرگ تر ممکن است بخواهند درباره جزئیات و چگونگی عملکرد یک وسیله اطلاعاتی داشته باشند اما یک کودک خردسال نابغه می تواند یک اسباب بازی را دقیقا سر جای خودش قرار دهد و اگر چیزی در جای اصلی خودش قرار نگرفته باشد، متوجه می شود.
طیف وسیع علاقه مندی ها: کودکان با استعداد به موضوعات گوناگونی علاقه نشان می دهند. یک ماه ممکن است از دایناسور ها خوش شان بیاید و ماه بعد به سراغ مباحث فضایی و… بروند.
حفظ اطلاعات: اصطلاح «این گوش در و آن گوش دروازه» در مورد بسیاری از کودکان صدق می کند و کودکانی که جزء این گروه نیستند، قادر به حفظ دامنه گسترده ای از اطلاعات بوده و می توانند بعد ها نیز آنها را به خاطر بیاورند. از جمله نمونه های مشاهده شده در این زمینه می توان به کودک ۶ ساله ای اشاره کرد که پس از یک گردش تفریحی در موزه فضایی توانست یک راکت فضایی را دقیقا به تصویر بکشد.
استعداد در زمینه هنر و موسیقی: کودکانی که استعداد غیرعادی در زمینه هنر و موسیقی از خود نشان می دهند اغلب با استعداد و نابغه هستند. کودکان خردسالی که با رعایت پرسپکتیو (تناسب دور و نزدیک) نقاشی می کشند،کارشان عالی است یا درک بالایی از رشته های گوناگون هنری دارند، در زمره کودکان با استعداد قرار می گیرند.
حافظه خوب و قوی: بعضی از کودکان بااستعداد می توانند وقایعی را از گذشته (دوران طفولیت) خود به یاد بیاورند. مثلا یک کودک ۲ ساله نابغه ممکن است اتفاقی را که در ۱۸ ماهگی برای او روی داده به یاد بیاورد.
توانایی خواندن و نوشتن در سنین پایین: اگر کودک شما به طور غریزی باهوش باشد، احتمالا خیلی زود بدون این که آموزش رسمی دیده باشد، توانایی خواندن و نوشتن را پیدا می کند.
تمرکز بالا و طولانی مدت: کودکان را با بی دقتی و بی توجهی می شناسند اما گروه نابغه می توانند به مدت طولانی تمرکز خود را حفظ کنند.

Share
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: آیا كودكتان باهوش است؟ ,
تاریخ : 25 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

نتایج یک مطالعه جالب از سوی دکتر الیزابت جونز روان‌شناس انگلیسی و دستیاران وی پس از مصاحبه با 2000 شهروند در این کشور «هشت شخصیت اصلی ساندویچی» را شناسایی کردند.
افرادی که از ساندویچ دارای پنیر و خیارشور لذت می‌برند، ضریب هوشی بالاتری دارند، در حالی که افرادی که ساندویچ حاوی گوجه، کاهو و ژامبون با نان کنجددار را ترجیح می‌دهند، اغلب اشخاص فرصت‌طلبی هستند.

همچنین اشخاصی که به خوردن همبرگر با سالاد در نان سفید علاقه دارند، انسان‌های آینده‌نگری هستند و افرادی که عاشق ساندویچ حاوی گوشت ورقه شده گاو هستند اغلب شخصیت شتاب‌زده‌ای دارند.
این متخصصان همچنین متوجه شدند افرادی که ساندویچ تخم مرغ با سس مایونز دوست دارند، واقعاً اهل ماندن در خانه هستند. علاوه بر اینها افراد برون‌گرا بیشتر ترجیح می‌دهند ساندویچ مرغ بخورند.

Share
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: شخصیت‌شناسی ساندویچی ,
تاریخ : 20 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

در خیابانی 5 خانه در 5 رنگ مختلف وجود دارد.
2. در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.
3.این 5 صاحبخانه هر یک نوشیدنی متفاوت می نوشند و سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.
سوال: کدامیک از آنها در خانه ماهی نگه می دارد؟
راهنمایی :
1.انگلیسی در خانه قرمز زندگی می کند.
2.مرد سوئدی یک سگ دارد.
3.مرد دانمارکی چای می نوشد.
4.خانه سبز در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.
5.صاحب خانه سبز قهوه می نوشد.
6.شخصی که سیگار Pall Mall میکشد پرنده پرورش می دهد.
7.صاحب خانه زرد سیگار Dunhillمیکشد.
8.مردی که در خانه وسطی زندگی می کند شیر می نوشد.
9.مرد نروژی در اولین خانه زندگی می کند.
10. مردی که سیگار Blends میکشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.
11.مردی که اسب نگه می دارد در کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند.
12.مردی که سیگار Blue Masterمی کشد نوشابه می نوشد.
13.مرد المانی سیگار Prince می کشد.
14.مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.
15.مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.
آلبرت انیشتین این معما را در قرن نوزدم نوشت به عقییده وی 98 درصد افراد نمی توانند این معما را حل کنند

Share
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: تست هوش: هرکی میتونه جواب بده ,
تاریخ : 6 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

تنبلی چیست؟
از نظر روانشناسی، اهمالکاری یا تنبلی یعنی به آیندهمحول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم. به طور کلی، به تعویق انداختن کار،رفتاری ناپسند و ناراحت کننده است که پیامدهای ناخوشایندی در بر دارد و هرگز نمیتواناز تاخیر در انجام کارها، به تصور و گمان بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد. اهمالکاریبه هر شکلی که باشد، رفتاری نامطلوب و نکوهیده است که بتدریج در وجود انسان به صورتعادت درمی آید. پس با آن مبارزه کنید، زیرا پیامدهای تاخیر در کار، برای خود شخص نیزرنج آور است و احساسی که از این تاخیر در او ایجاد می شود، علاوه بر زیانهای پیش بینیشده و نشده، شرمساری و بیزاری از خویشتن را نیز در بر دارد.

چاره تنبلی چیست؟
در پاسخ باید بگوییم کار و کوشش. اگر منطقی فکر کنید ، تنبلی را کنار خواهید گذاشت.

رفتار افراد در مورد شخص تنبل و قضاوت جامعه در مورد او از جمله نگرانیها و ناراحتیهایی است که معمولا افراد تنبل ....

Share
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: روان شناسی تنبلی ,
تاریخ : 3 / 8 / 1390
نویسنده : سروش

راستی چرا دروغ میگوییم .آیا میشود بدون دروغ گفتن ، زندگی كرد ؟

من این موضوع را كمی تحقیق كردم و در دانشگاه در چندین كلاس، از دانشجویان سوال كردم كه آیا بدون دروغ میتوان زندگی كرد ؟ با كمال تاسف همۀ آنها گفتند كه امكان پذیر نیست . تحقیق را گسترش دادم و از چند دانشجوی دیگر كه آشنا و فامیل بودند؛ در آلمان و بعضی در كانادا تحصیل میكردند سوال كردم ؛ نظر آنها این بود كه در این كشورها به دروغ گفتن كمتر نیاز پیدا میكنی .

با مقایسۀ پاسخ دانشجویان داخل و خارج ؛ معلوم میشود كه دروغ معلول شرایط اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی است ، بعبارت ساده تر، دروغ یك امر علت و معلولی است یعنی اگر عواملی كه باعث دروغ گفتن میشوند از بین بروند به تبع آنها دروغگوئی نیز فراموش خواهد شد .

دروغگوئی در اسلام و سایر ادیان ؛ گناه كبیره محسوب میشود و در بین كلیۀ فرهنگ ها مذموم میباشد . روحانیون ادیان مختلف و اخلاقیون؛ مردم را به راستگوئی دعوت میكنند ولی تا زمانیكه عوامل دروغگوئی پابرجاست ؛ موعظه ها نیز كار ساز نخواهند بود .

پس اگر علاقه داریم دروغ گفتن در جامعه كاهش یابد و حتی فراموش شود باید علت ها را نابود كرد.
برای روشن شدن مسئله ؛ موضوع را بیشتر باز میكنم و از جامعۀ كوچك ، شروع و به ترتیب پیش میروم :

اگر قرار است بین زن و شوهر دروغی در كار نباشد ، بایستی روابط بین آنها ساده ؛ صمیمی و شفاف باشد . زمانی این امر امكان پذیر است كه ازدواج بر اساس شناخت ؛ علاقه و با اهداف متعالی صورت گیرد .

اگر قراراست كودك در خانه دروغ نگوید ، او را به خاطر اشتباهاتش نباید تحقیر و تنبیه كرد و لازم است به خواسته های او جواب خوب و مناسب داد و در صورت عدم امكان برآورد خواست او؛ موانع را باید كاملا روشن و قاطع اعلام كرد تا هم بچه سیاست مشخص خانواده را برای همیشه بفهمد و هم با دروغ آشنا نشود .

اگر قراراست دانش آموز در مدرسه دروغ نگوید ، معلمین ،مدیران ؛ برنامه ریزان آموزش و پرورش وظیفۀ سنگینی خواهند داشت كه باید تمام عواملی كه باعث دروغ گفتن دانش آموز خواهد شد، متوجه شوند و پیشاپیش آنها را برطرف نمایند تا علتی باقی نماند كه دانش آموز، نیازی به دروغ گفتن داشته باشد. به عبارت دیگر دانش آموز باید در كلاس از هر نظر احساس امنیت كند. برای رسیدن به این هدف، متفكرین باذوق نظام آموزشی كشور می توانند با تدابیر لازم ، سیستم آموزشی را چنان متحول كنند كه جامعه معصوم آموزش و پرورش بجای دروغ؛ خشونت، پژمردگی؛ افسردگی و رقابت های خسته كنندۀ بی حاصل ؛ به جامعۀ شاداب ؛ صالح ؛ با نشاط ؛ متفكر؛ مبتكر و اهل مشاركت و تعامل بدل شوند .

پس برای اینكه دانش آموز دروغ نگوید ؛ ماباید چقدر تلاش كنیم تا علل شناخته شده و نشده را كشف كرده و راه حل مناسبی برای آنها ارائه دهیم و اعمال نماییم تا یك معلول بزرگ( دروغ ) كه ننگ جامعۀ شریف آموزش و پرورش كشور است ، نابود شود .

اگر قراراست در جامعۀ بزرگ ما؛ ایران ؛ كسی دروغ نگوید :

طبیعی ترین و عملی ترین راه همان است كه انسان مراحل تربیتی خانه و مدرسه را بدون اینكه عوامل دروغگوئی برایش تحمیل شود با راستگوئی سپری كند تا صداقت جزو فرهنگ عمومی شود و در غیر این صورت با نصحیت و موعظه ، انتظار راستگوئی در جامعه، خیالی بیش نیست .

در پایان ضمن تاكید برمراعات صداقت و شفقت در خانه و مدرسه ، برای ما فرض است كه از دروغ بپرهیزیم و بقول تولستوی " دروغ گفتن یعنی گذشتن از تمام فضایل انسانی " در دروغ گویی آدم احساس ضعف و حقار ت میكند و در راستگوئی ضمن اینكه احساس قدرت ، شجاعت ،امنیت و شخصیت میكند حتی در جامعه ای كه دروغ در آنجا بیشتر شایع است ، راستگویان در پیش مردم ، محترم تر ؛ معتبرتر ودر كارشان موفق تر هستند .

 اگر همت گماریم تا عواملی كه سبب دروغگوئی میشوند، برطرف گردند، جامعه انسانی و سالم خواهیم داشت و  در این راه ، وظیفۀ فرهنگیان ، سیاستمداران ؛ حقوقدانان، جامعه شناسان و هنرمندان از دیگران سنگین تر است .

Share
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: ادبیات , روانشناسی , ,
برچسب‌ها: آیا میشود بدون دروغ گفتن , زندگی كرد ؟ ,
تاریخ : 19 / 7 / 1390
نویسنده : سروش
تست اعتیاد به اینترنت IAT یکی از معتبرترین تست های مربوط به سنجش اعتیاد اینترنتی است که توسط دکتر کیمبرلی یانگ ابداع شده است. در تست IAT هرچه امتیاز شما بیشتر باشد، اعتیاد شما به اینترنت شدیدتر است. امتیازها به ترتیب از یک تا پنج هستند که در جلوی هر پاسخ مشخص شده است. در پایان، باید مجموع امتیازاتی را که به بیست پرسش زیر می دهید، جمع بزنید و میزان اعتیاد به اینترنت خود را مشخص کنید :

1. چقدر بیشتر از آنچه که قصد دارید، در اینترنت می مانید؟
الف. به ندرت (1 امتیاز)
ب. گاه گاهی (2 امتیاز)
پ. غالباً (3 امتیاز)
ت. خیلی زیاد (4 امتیاز)
ث. همیشه (5 امتیاز)

2. چقدر بخاطر آنلاین ماندن، اعضای خانواده را نادیده گرفته اید؟...........

Share
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: روانشناسی , ,
برچسب‌ها: تست میزان اعتیاد به اینترنت! ,
تاریخ : 14 / 7 / 1390
نویسنده : سروش

در یک جزیره زیبا و آرام یک درخت نارگیل بسیار، بسیار بلند هست

 وچهار حیوان مختلف، شامل  

 و یک زرافه

یک  سنجاب

یک میمون

یک شیر

 

 

 

 

مسابقه میگذارند که کدام یک میتواند زودتر خود را به آن درخت رسانده و یک موز بچیند

نظر شما چیست؟

در ظرف سی ثانیه جواب دهید

به نظر شما کدام یک از حیوانات زودتر به موز دسترسی پیدا میکند

جواب

 

تست هوش ـ  جواب ها

  : اگر جواب شما
سرعت انتقال خوبی ندارید ، شیر میباشد
چندان دانا نیستید ، میمون
خیلی بی هوشید ، زرافه
اصلا امیدی به شما نیست ، سنجاب

لابد میپرسید چرا؟

به این علت که درخت نارگیل اصلا موز ندارد!

 

Share
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: طنز , روانشناسی , ,
برچسب‌ها: تست هوش ,
آخرین مطالب

/
هر چیز که دیدم همه بگذاشتنی بود جزیادتوای دوست که ان داشتنی بود. با سلام: قول بده که هرگز با من موافق نباشی، حداقلش این که کاملا یا فی البداهه موافق نباشی. قول بده که همیشه دنبال موضوعی برای مخالفت در این وب خواهی گشت، دنبال استثناهایی برای چیزهایی که من گذاشته ام و مطالبی که به نظرت بی ربط و غلط می رسد. این طوری به من فرصت می دهی که ازت یاد بگیرم. من اگر پاسخی ندادم این طور تعبیر کن که موافق نظرت بودم.این وب مجالی است جهت روشنگری و پالایش. امیدوارم بزودی مرا کلیک کنی