سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

همکاری فیس‌بوک و توییتر علیه گوگل پلاس-سلام چه خبر

 فیس‌بوک به زودی قابلیت جدیدی را برای کاربران خود ایجاد می‌کند تا از طریق صفحه خود بتوانند، صفحه توییترشان را هم به روز کنند.

فیس‌بوک در جدیدترین اقدام خود به منظور حفظ کاربرانش در برابر گوگل پلاس، تصمیم گرفته است به یکی از رقبای اصلی خود، یعنی توییتر، نزدیک شود و با همکاری آن برنامه‌ای جدید را سامان دهد.

در این طرح کاربر می‌تواند از طریق صفحه فیس‌بوک، صفحه توییتر را نیز به روز کند. بدین ترتیب زمانی که کاربر فیس‌بوک، وضعیت (status) صفحه خود را به روز کند و آن را به صورت عمومی (public) منتشر کند، در صفحه توییتر او نیز نمایش داده می‌شود.

فیس‌بوک و توییتر همیشه روابطی متزلزل داشته‌اند اما اکنون به نظر می‌رسد به خاطر حضور گوگل در میان شبکه‌های مجازی، این دو تصمیم گرفته اند به هم نزدیک شوند تا رقیب را از صحنه بیرون کنند. اگرچه این اقدام فیس‌بوک نمی‌تواند بازی را به کلی به هم بزند، چرا که گوگل پلاس روند رشد خوبی داشته، اما به هر حال برنامه ای است برای آن که این شبکه اجتماعی به‌تواند کاربران را برای مدت بیشتری در طول روز در صفحه‌های خود به صورت آنلاین نگه دارد. فیس‌بوک هرچه در این زمینه بتواند موفق تر عمل کند، احتمال این که در آینده پیروز میدان باشد بیشتر خواهد شد.

فیس‌بوک در حال حاضر 750میلیون کاربر فعال دارد. این در حالی است که توییتر حدود 100 میلیون کاربر دارد که البته همه آن ها فعال نیستند. در این میان توییتر می‌تواند با قرار گرفتن در کنار فیس‌بوک، آمار کاربران فعال خود را افزایش دهد. فیس بوک طی سال‌های اخیر بازیگر بلامنازع صحنه شبکه‌های اجتماعی بوده است اما اواخر ماه ژوئن (کمتر از سه ماه پیش) گوگل با شبکه اجتماعی خود -گوگل پلاس- وارد صحنه رقابت شد.

در هفته اول نزدیک به 10 میلیون کاربر در گوگل پلاس به عضویت در آمدند و این باعث حیرت همگان شد. در این شرایط باید منتظر ماند و عکس العمل گوگل به همکاری بین دو غول شبکه‌های اجتماعی، یعنی فیس‌بوک و توییتر، را دید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب