باز هم از فوائد بادام
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش


باز هم از فوائد بادام

.ژورنال تغذیه آمریکا مقاله ای از طرف پژوهشگران دانشگاه لومالیندا منتشر کرده مبنی بر خواص بادام که نقشی مهم در تقلیل قند خون، وزن بدن و سلامتی قلب و عروق دارد. این دانه ی روغنی به علت فیبر با کیفیت بالا، چربی مخصوص، ویتامین E و پروتئین و املاح و ویتامین های مختلف سبب تکمیل رژیم غذایی روزانه شده و در نتیجه از بروز و پیشرفت بسیاری از ناهنجاری ها و بیماری ها جلوگیری می کند.

در یک بررسی علمی توسط گروه مورد بحث ثابت گردیده که بادام سوخت و ساز قند خون را تسهیل می کند و موجب تقلیل میزان آن می شود که خود در جلوگیری و پیشرفت بیماری قند موثر خواهد بود. ترکیبات موجود در بادام در ترشح و عملکرد انسولین نیز نقش دارد. در این چرخش سوخت و ساز قند و چربی و انرژی در بدن مسلماً کلسترول خون نیز کاهش می یابد.

موضوع جالبتر درباره ی بادام نقش آن در پیشگیری چاقی و ازدیاد وزن بدن است. با وجودی که بادام حاوی مقدار قابل توجهی چربی و پروتئین است باز به علت اینکه در متابولیسم و سوخت و ساز مواد غذایی در بدن نقش دارد از بروز چاقی پیشگیری می کند.

بادام غذایی است که حد اعتدال در مجموعه املاح و ویتامین ها و پروتئین و فیبر و چربی و فیتوکمیکال و غیره ی آن به صورتی تدارک و تنظیم گردیده که می تواند غذای کاملی برای شخص باشد. بارها گزارش گردیده که افراد با مصرف فقط بادام توانسته اند سالم باقی مانده و نیاز بدن را تأمین نمایند.

در افرادی که به عارضه ی کم خونی دچار هستند بهتر است پوست قهوه ای رنگ بادام از آن جدا گردد و مصرف نشود. گفتنی ست که خواص بادام خام خیلی بهتر و بیشتر از بادام سرخ شده و نمک زده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب