عوامل پیشگیری کننده سرطان پروستات
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 22 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش


عوامل پیشگیری کننده سرطان پروستات

یک نفر از هر هشت نفر مرد در طول عمر خود به بیماری سرطان پروستات دچار خواهد شد. فقط در آمریکا هر ساله حدود 200 هزار نفر به این سرطان مبتلا می گردند و 31 هزار نفر به خاطر این بیماری جانشان را از دست می دهند. پنج عامل مهم و مؤثر پیشگیری کننده سرطان پروستات را که توسط ده ها پروژه ی تحقیقاتی در سراسر دنیا شناسایی شده اند به اختصار در اینجا به استحضار خوانندگان شهروند می رسانم و امیدوارم که مفید واقع شوند.

1ـ اسیدهای چرب امگا 3: مصرف لازم و کافی اسیدهای چرب امگا 3 یکی از عوامل موثر پیشگیری این سرطان است. اسیدهای چرب امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی پر چرب، دانه های روغنی، دانه کتان و غیره وجود دارند.

2ـ گردو و انار: افرادی که در رژیم غذایی روزانه ی خود مقداری گردو و انار منظور می کنند خیلی کمتر به سرطان پروستات دچار می شوند. پلی فنول ها و فلاوونوئیدهای موجود در انار در عملکرد هورمون تستوسترون دخالت دارند و نمی گذارند سلول های سرطانی رشد نمایند. در ضمن ترکیبات موجود در گردو رشد و حرکت سلول های سرطانی را تا حدود 30 درصد کاهش می دهند.

3ـ قهوه و چای سبز: آنتی اکسیدان ها و مواد ضدسرطان موجود در قهوه کافئین دار و چای سبز نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرطان پروستات دارند و سبب کاهش PSA خون می شوند.

4ـ کلسترول خون: افرادی که کلسترول خونشان طبیعی است (کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر) 60 درصد کمتر به سرطان پروستات دچار می شوند و این امر صرفاً با داشتن رژیم غذایی سالم، فعالیت های بدنی و دوری از چاق شدن میسر می شود.

5ـ ویتامین D : پژوهشگران انگلیسی ثابت کرده اند که ویتامین D لازم و کافی میزان PSA خون را تا حدود 20 درصد کاهش می دهد و بار سنگینی از دوش غده پروستات برمی دارد. در ضمن ثابت شده که درمان سرطان پروستات در کنار مصرف ویتامین D بهتر و سالم تر صورت می گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب