جوجه کباب آتشی
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 17 / 11 / 1390برچسب:جوجه کباب آتشی,
نویسنده : سروش

سلام چه خبر مواد لازم:

ران مرغ (استخوان و پوست آن را جدا کنید) 8 تکه

آب لیموی تازه 1 لیمو

پودر فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری

برای خواباندن مرغ‌ها:

زیره سبز 1 قاشق چای‌خوری

سیر 4 حبه بزرگ

زنجبیل رنده شده 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

ماست 150 میلی لیتر

برگ گشنیز خرد شده 1 قاشق غذاخوری

برای تهیه سس:

رب گوجه 1 قاشق غذاخوری

ماست پرچرب یا خامه کم چرب 125 میلی لیتر

برگ گشنیز کاملاً خرد شده 3 قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده کمتر از یک قاشق غذاخوری

شکر 1 قاشق چای خوری

آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری

کره 100 گرم

روش تهیه:

برای خواباندن جوجه‌ها

* ابتدا با ته چاقو، محکم دو بار روی دو طرف از جوجه‌ها بکوبید. این کار سبب می‌شود مرغ‌ها بیشتر طعم سایر مواد را به خود بگیرند. سپس آن‌ها در ته ظرفی بچینید. سعی کنید از گذاشتن مرغ‌ها روی هم خودداری نمایید و همه آن‌ها را ته ظرف بچینید.

* آب لیمو و پودر فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و آن را روی مرغ‌ها بریزید طوری که سطح مرغ‌ها را کاملاً به آن آغشته نمایید. مرغ‌ها می‌بایست 20 دقیقه به همین حالت بمانند.

* یک ماهیتابه را روی حرارت گرم کنید و سپس دانه های زیره را داخل آن بریزید. زیره‌ها را روی حرارت ملایم، مرتب به هم بزنید تا معطر شوند. برای بو دادن زیره‌ها نیازی به زمان زیادی نیست. این کار را می‌توانید در زمانی حدود 30 ثانیه الی یک دقیقه انجام دهید. زیره‌ها را درون هاون بریزید و خوب بکوبید تا کاملاً به صورت پودر دربیاید. (مشکلی نیست اگر نتوانید همه آن‌ها را به صورت پودر درآورید).

* حبه‌های سیر و زنجبیل و پیاز را کمی خرد کنید و سپس همه آن‌ها را داخل خرد کن بریزید تا کاملاً خرد شده و یکدست، با هم مخلوط شوند. می‌توانید یک قاشق ماست هم به آن‌ها اضافه کنید.

* سپس آن‌ها را با بقیه ماست و گشنیز و نیمی از زیره آسیاب شده، مخلوط کنید. به میزان لازم به آن نمک بیفزایید.

* ترکیب ماست را روی جوجه‌ها بریزید. آن‌ها را با پلاستیک بپوشانید و یک شب داخل یخچال قرار دهید. در طول این مدت یک بار آن‌ها را جابه‌جا کنید تا مرغ‌ها طعم مواد را بهتر جذب کنند.

* روز بعد توری کباب پز را حرارت قرار دهید و زمانی که کاملاً داغ شد، مرغ‌ها را از پلاستیک خارج نمایید و آن‌ها را داخل توری بچینید. هر دو طرف مرغ‌ها را برای مدتی روی حرارت قرار دهید تا کاملاً کبابی و نرم شوند و لبه جوجه‌ها کمی نیم سوخته شوند. آن را داخل ظرفی قرار دهید تا گرم بمانند.

حال می‌توانید سس را آماده کنید:

* برای تهیه‌ی سس، رب گوجه را با مقداری آب داغ کاملاً به هم بزنید تا مقدار 200 میلی لیتر از مخلوط آن‌ها تهیه شود. سپس خامه یا ماست پر چرب را به علاوه گشنیز، زنجبیل، شکر و آب لیمو و زیره حرارت دیده، به رب گوجه اضافه نمایید.

* کره را در یک ماهیتابه حرارت دهید تا ذوب شود و سپس سس آماده شده را داخل آن بریزید. مرتب آن را به هم بزنید تا زمانی که سس شروع به جوشیدن کند. در این زمان جوجه‌های کباب شده را همراه با آبی که از کباب شدن جوجه‌ها حاصل شده، داخل آن بریزید. می‌توانید با مواد و چاشنی‌های مورد نظرتان، آن را طبق ذائقه خود تنظیم کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب