قند میوه (فروکتوز) و بیماری نقرس
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 23 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

قند میوه (فروکتوز) و بیماری نقرس

در یک بررسی بزرگ بر روی ده ها هزار نفر پرستار در آمریکا برای اولین بار رابطه بین مصرف زیاد آب میوه که حاوی مقداری فروکتوز یا قند میوه می باشد با بروز و پیشرفت بیماری نقرس مطرح شده است.

درصد بالایی از سوداها و کولاها نیز حاوی مقدار زیادی قند میوه هستند و در نتیجه می توانند در بروز بیماری نقرس نقش داشته باشند. پژوهشگران این تحقیقات جدید معتقدند که مصرف زیاد فروکتوز سبب افزایش اسید اوریک خون می گردد که در نهایت با رسوب نمودن در مفاصل باعث بیماری نقرس می شود.

نتایج این بررسی که در ژورنال علمی انجمن پزشکان آمریکا به چاپ رسیده نشان می دهد که افرادی که روزی یک لیوان آب میوه ای که حاوی مقدار زیادی فروکتوز است مصرف می کنند، امکان مبتلا شدن آنها به بیماری نقرس حدود 75 درصد بیشتر از افرادی ست که چنین نمی کنند و آن دسته ای که روزی بیشتر از دو لیوان آب میوه مورد بحث می نوشند 97 درصد بیشتر از کسی است که ماهی کمتر از یک لیوان از این نوشیدنی مصرف می کند. جالب اینکه خانم هایی که وزنشان زیادتر از حد طبیعی است و در ضمن به مصرف الکل نیز عادت دارند و در کنار آن مقدار زیادی آب میوه می نوشند امکان بروز بیماری نقرس در آنها به بالاترین رقم می رسد. این یافته ی جدید در حقیقت بیانگر آنست که قند میوه هم می تواند قند خون را افزایش دهد و علاوه بر بیماری نقرس سبب بروز و پیشرفت بیماری قند گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب