سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
تاریخ : 23 / 11 / 1389برچسب:,
نویسنده : سروش

نقش نوشيدن آب در داشتن وزن ايده آل

درباره ی آب درمانی بیماری های مزمن و همچنین نقش آب در چندوچون وزن بدن مطالعات زیادی به عمل آمده و اگرچه به طور کلی عقیده بر این است که نوشیدن آب در حد تعادل از بروز ازدیاد وزن جلوگیری می کند ولی تا امروز پژوهشگران با هم در این مورد بخصوص هم عقیده نبوده اند که چه موقع و چقدر آب باید مصرف نمود تا وزن ایده آل بدن حاصل گردد. اخیراً گروهی از پژوهشگران در یک کنفرانس علمی ACS اعلان نمودند که فقط با ورزش و رژیم غذایی نمی توان به وزن ایده آل رسید بلکه در کنار آنها نوشیدن آب و چندوچون مصرف آن بسیار مهم است. این دسته طبق نتایج بررسی های علمی خود پیشنهاد می نمایند که نوشیدن دو لیوان آب قبل از هر وعده اصلی غذایی می تواند سبب کم شدن وزن بدن شود. در یک بررسی علمی این روش مخصوص پس از 12 هفته به طور متوسط سبب کم شدن 5 پوند وزن افراد تحت مطالعه گردیده و هیچ نوع عوارض جانبی را به وجود نیاورده است.

چند نظریه در مورد رابطه ی مصرف آب قبل از غذا و کاهش وزن وجود دارد. یکی از مهمترین آن نظریه ی پر کردن معده با آب قبل از صرف غذا است، زیرا شخص کمتر احساس گرسنگی می کند و در نتیجه سبب کم خوری شده و وزن بدن کاهش می یابد. عده ای معتقدند که به جای آب می توان قبل از غذای اصلی مقداری سالاد مصرف کرد و معده را با آن پر نمود تا سبب کاهش اشتها شود. دانشمندان معتقدند که به دو دلیل اصلی می توان سبب کمی اشتها شد. اول اینکه با بالا بردن قند خون اشتها کاهش می یابد. به عبارت دیگر چند دقیقه قبل از صرف غذا اگر حبه قندی و یا مواد قندی دیگری خورده شود، گلوکز خون افزایش می یابد و کم اشتهایی ظاهر می گردد. روش دوم پر کردن معده یا ایجاد فشار بر جدار داخلی معده توسط غذاهای کم انرژی است که نوعی کم اشتهایی را به وجود می آورد که خوردن مقداری سالاد و یا نوشیدن دو لیوان آب می توانند موثر باشد.

بارها در اینجا اشاره کرده ایم که نوشیدن 8 لیوان آب در روز اساس یک رژیم غذایی سالم است. حال اگر 6 لیوان آب قبل از سه وعده ی اصلی غذایی مصرف شود و دو لیوان دیگر در بین وعده های اصلی غذا نوشیده شود نظر مورد بحث تأمین خواهد شد و سلامتی حاصل می گردد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب