چگونگی جلوگیری از مزاحمت صفحه فیلترینگ
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

صفحه فیلترینگ صفحه ای آشنا برای کاربران ایرانی است. صفحه ای که در سال اخیر با تغییراتی همراه بوده است و یکی از بدترین تغییرات این صفحه استفاده از جاوا اسکریپت و تغییر اجباری آدرس مرورگر و فرستادن کاربر به سایت پیوندهاست. این جاوا اسکرپیت و تغییر اجباری باعث مشکلات متعددی برای کاربران می شود و فرض کنید حتی اگر شما مستقیما به سایتی فیلتر شده نرفته باشید و اگر سایتی که در حال مطالعه محتوا یا کار با آن هستند در فریم یا اسکریپت از سایتهای دیگر استفاده کند مثلا تبلیغاتی نمایش دهد یا درخواستی برای نمایش اعضای سایت خود در فیس بوک یا تویتر نشان دهد باز هم این صفحه فیلترینگ نمایش و کاربر به صفحه پیوندها فرستاده می شود و تنها دلیلی که کاربران ایرانی آنچنان ای مزاحمت را حس نمی کنند Pop-up Blocker مرورگر است.
این تغییر اجباری آدرس مرورگر اگر برای کاربر ایرانی مشکل ساز است برای سایت پیوندها منفعت داشته و باعث افزایش ترافیک آن شده است در حالیکه عملا کاربران به خواسته خود وارد این سایت نشده اند.

اما روشهای ساده ای برای مسدود کردن جاوا اسکریپ در صفحه فیلترینگ و جلوگیری از تغییر اجباری آدرس وجود دارد. اگر از مرورگر مایکروسافت استفاده میکنید نیازی به ابزار دیگری ندارد کافیست در منوی مرورگر، گزینه Tools را انتخاب و در منوی Tools نیز گزینه Internet Options را انتخاب کنید. سپس در پنجره ظاهرشده تب Security را انتخاب کرده و آنجا نیز آیکون Restricted sites را انتخاب و در پایین این آیکون دکمه Sites را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده میتوانید آدرس سایتی که مایل هستند جاوا اسکریپ در آن اجرا نشود را وارد کنید. در مخابرات و در بسیاری از شرکتهای سرویس دهنده اینترنت صفحه فیلترینگ در واقع محتوای خود را از سایت دیگری می گیرد و با دیدن Source صفحه فیلترینگ مشخص می شود و آدرس این صفحه معمولا http://10.10.34.34 است. کافیست این آدرس را در پنجره Restricted sites وارد کنید تا دیگر جاواسکریپت تغییر آدرس اجرا نشود. برای درک بهتر تصویری از نحوه کار در ادامه درج شده است.

سلام چه خبر

پس از طی کردن روند اشاره شده قاعدتاً نبایستی در هنگام مشاهده صفحه فیلترینگ شماره معکوس پایین این صفحه را ببنید و این عدد احتمالا 0 خواهد بود و آدرس سایت نیز در مرورگر تغییر نخواهد کرد.
روشهای دیگری نیز برای عدم نمایش صفحه فیلترینگ بصورت کامل نیز وجود دارد و آن بلاک کردن کامل آی پی 10.10.34.34 در فایروال است. اگر فایروال بخصوصی ندارید و اگر از ویندوز XP سرویس پک 2 به بالا استفاده می کنید. میتوانید برنامه ساده ای که اینجا گذاشتم استفاده کنید. این برنامه فقط در ویندوز XP کار میکند و با استفاده از ابزار ipseccmd آی پی اشاره شده را مسدود میکند. میتوانید این برنامه از از [اینجا] دانلود کنید و پس از Unzip فایل Remove-FilterPage.bat را اجرا کنید. اگر هم احیانا دلتان دوباره برای صفحه فیلترینگ تنگ شد میتوانید Back-filterpage.bat را برای بازگشت تغییرات اجرا کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب